:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
معاون وزیر صمت خبر داد

ساماندهی تامین مواد اولیه پتروشیمی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تمرکز این وزارت‌خانه بر تامین مواد اولیه پتروشیمی‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
اقتصادگردان- فرشاد مقیمی صبح امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: یکی از مسائلی که ما در سال گذشته به آن مواجه بودیم مشکل تامین مواد اولیه پتروشیمی‌ها بود که متاسفانه در فضای بورس با قیمت‌های مختلف و بعضا بسیار گران ارائه می‌شد.

به گفته وی به منظور جلوگیری از تکرار اتفاقات سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت تمرکز ویژه‌ای بر تامین مواد اولیه پتروشیمی‌ها خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در فضای تحریم تقاضا از سوی واحدهای صنعتی برای دوره‌ای بالا رفت توضیح داد: این اتفاق با وجود آن رخ داد که در عرضه مواد اولیه تغییری صورت نگرفته بود و فقط نگرانی واحدهای صنعتی باعث شکل گیری این فضا شده بود. با این وجود در بورس نیز تامین مواد برای واحدهای پتروشیمی دشوار شد و از این رو ما تلاش کردیم با ورود به این حوزه مشکلات را حل کنیم.

مقیمی با اشاره به خروج غیرقانونی برخی کالاهای مربوط به پتروشیمی از کشور تصریح کرد: ما اخیرا در یک بازدید از انباری در شورآباد تهران متوجه شدیم که این انبار این مواد را در پاکت‌های متفاوتی بسته بندی و حتی از کشور خارج می‌کند از این رو تلاش می‌شود در کنار ساماندهی به این بازار نظارت بر چگونگی استفاده از این کالاها نیز افزایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷، ۶.۶ میلیون تن تولید مواد پلیمیری داشتیم و واردات این کالا نیز به ۲۰۹ هزار تن کاهش یافته است. رصد بازار در سال گذشته نشان می‌دهد  که وقتی فضا متلاطم باشد تغییرات فاحشی در تقاضا به وجود می‌آیند و از این رو در قرارگاه رونق تولید راه‌اندازی شده  یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت خانه به وجود آوردن یک آرامش در بازار است.