:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
دبیرکل اتاق ایران:

تشکلها زودتر از دولت متوجه مشکلات می‌شوند

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران معتقد است تشکل‌ها با توجه به تسلطی که بر فضای اقتصادی کشور دارند، زودتر از دولت متوجه مشکلات می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
اقتصادگردان- علیرضا اشرف در همایش ملی "تشکلهای اقتصادی، راهبران توسعه"، اظهار کرد: تشکلها پایه و مبنای اقتصاد هستند و دولت می‌تواند با استفاده از توان آنها بسیاری از اهداف را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری اقتصاد بدون حضور تشکلها ممکن نیست، تصریح کرد: همانطور که قانونگذار تشکلها را به رسمیت شناخته، ما باید در عرصه تصمیم‌گیری ها نیز حضور داشته باشیم و از ما نظرخواهی شود.

اشرف درباره خواسته‌های تشکلها از دولت نیز توضیح داد: افزایش امکان مشارکت در امور، جلوگیری از موازی‌سازی تشکلها و گسترش نقش تشکلها در اتاق بازرگانی، اصلی‌ترین خواسته‌هایی است که امیدواریم با همراهی دولت و اتاق بازرگانی امکان دست‌یابی به آنها فراهم شود.

در ادامه این نشست محمدرضا انصاری - نایب رییس اتاق بازرگانی ایران - نیز با اشاره به اهمیت نقش تشکلها در این اتاق، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۲۰۰ تشکل رتبه‌بندی شدند و جایگاهشان مشخص شده است.

به گفته وی، رمز موفقیت تشکلها، حضور افرادی در آنهاست که با کنار گذاشتن منافع شخصی‌شان، به نفع جمع نظر بدهند و دولت نیز به جای دعوت از  اشخاص، باید از نظر نهادها استفاده کند.