:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت می‌گیرد؛

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستايي

تفاهم نامه همکاری برای حمایت از تعاونی ها و تشکل هاي حوزه هاي کشاورزي و روستايي با پرداخت تسهيلات قرض الحسنه، ميان دکتر مرتضي اكبري مديرعامل بانك قرض الحسنه مهرايران و دكتر حسين شيرزاد رئيس هيات مديره و مدير عامل سازمان مركزي تعاون روستايي ايران امضاء شد.
کد خبر: ۱۳۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر حسین شیرزاد در اين مراسم بيان داشت: استفاده از بانکداري خرد در بستر قرض الحسنه ابزار مناسبي براي توسعه بخش کشاورزي است.
وی تصریح کرد: با مطالعاتی که سازمان مرکزی تعاون روستايي انجام داده است، بانک قرض الحسنه مهرايران مجموعه ي خوش نام، توانمند و اولين بانكي است كه با پذيرش پرتفوي متنوع ريسكي كه در حوزه كشاورزي و روستايي كشور وجود دارد توانسته است بخشي از نيازهاي تامين مالي شبكه تعاوني روستايي كشور را بدون كمترين تعارض از نظر سازوكارهاي بانكداري خرد تامين كند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي افزود: اين تفاهمنامه يک تعامل برد – برد است که هم بانک قرض الحسنه مهرايران به عنوان يكي از موفق ترين بانك هاي حوزه قرض الحسنه و تامين مالي خرد و هم شبكه تعاون روستايي كشور، به عنوان مصارف حوزه بخش كشاورزي در تامين نهاده ها مثل كود، سم، بذر و... مي تواند سهم استاني موثري در آن داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهرايران مي تواند نقش بسزايي در سپهر ملي توليدات محصولات کشاورزي و مصارف اين بخش ايفا کند و اميد است تا شبكه ما بتواند از امتيازاتي كه از اين تفاهمنامه انتظار مي رود به طور شايسته استفاده كند.
دکتر شیرزاد ادامه داد: اتحادیه های سراسری ما بعد از يک هم فکري و مشورتي که معمولا به طور متعارف براي كسب تجارب مختلف كه در يك خانواده بزرگ ۵ ميليوني از آن انتظار مي رود، انجام شد؛ به اين نتيجه رسيديم كه اين تفاهمنامه مي تواند بخشي از نياز هاي تامين مالي حوزه كشاورزي را به ويژه در خصوص تامين نهاده هايي مثل: بذر و كود و حتي در بخش سموم ايفا نمايد.
وی افزود: این فرصت بسیار مناسبی است که هم نظام صنفي بخش کشاورزي و هم اتحاديه هاي تعاون روستايي ما بتوانند از اين خدمات گران بهاء استفاده نمايند.
در ادامه مراسم، دکتر مرتضی اکبری افزود: با انعقاد این تفاهمنامه، برای بانک قرض الحسنه مهر ايران فرصتي شد تا جامعه هدف خود را گسترش دهد و خدمات خود را به حوزه هاي کشاورزي و جوامع روستايي معطوف كند.
وی خاطرنشان کرد: این بانک از سال گذشته به عرصه های رونق روستایي ورود پيدا کرده است و با اعطاي طرح هاي تسهيلاتي متنوع، گام هاي شايسته اي در زمينه اشتغال روستايي و مقاوم سازي مسکن روستاييان برداشته است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: در این زمینه در سال گذشته تفاهمنامه هاي زيادي براي تقويت زير ساخت هاي روستايي با بنياد برکت، کميته امداد و بنياد مسکن انقلاب اسلامي منعقد شد.
دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران با حمایت ۱۰ بانك كشور و پشتيباني سرمايه اي بزرگ و بالغ بر ۲۷۰۰ ميليارد تومان و با گستره ۵۳۰ شعبه در سراسر كشور در حال خدمت رساني به اقشار مختلف جامعه است. كليه فعاليت هاي اين بانك در بستر قرض الحسنه است و مي تواند افتخار نظام بانكداري اسلامي باشد.
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۱۲ سال پیش به منظور پوشش خدمات در حوزه بانکداری خرد به وجود آمد، بنحوي که بتواند منابع خرد نزد جامعه را تجميع کند و در قالب تسهيلات قرض الحسنه به بخش هاي مختلف جامعه اختصاص دهد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: مسیر مشخصي براي فعاليت هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران ترسيم، و در زمينه هاي بهداشت و درمان، ازدواج جوانان و معيشت، اقدامات شايسته اي انجام شده است و از ۲ سال پيش تا کنون فعاليت هاي گسترده اي در حوزه حمايت از اشتغازايي و توليد ملي نيز صورت گرفته است.
وی افزود: جامعه روستاییان معمولا توانایي بازپرداخت سودهاي تسهيلاتي ۱۸ درصد را ندارند، بنابراين تلاش مي کنيم تا امکانات قرض الحسنه را در اين مجموعه گسترش دهيم.
دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران آمادگی دارد تا با ۱۴ اتحاديه سازمان مركزي تعاون روستايي در راستاي توانمندسازي بخش كشاورزي همكاري داشته باشد و به تناسب تمركز قسمتي از گردش مالي خود در اين بانك به هر تعدادي كه از سوي اتحاديه ها معرفي شود، تسهيلات قرض الحسنه پرداخت نمايد.
وی افزود: به همه اتحادیه ها در دو قالب مشارکتی و یا اعتبار در حساب جاري، تسهيلات قرض الحسنه تا سقف ۲۰۰ ميليون تومان با کارمزد صفر تا ۴ درصد به هر فرد، قابل پرداخت خواهد بود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: با انعقاد این تفاهمنامه حوزه فعالیت بانک گسترش خواهد يافت، البته در زمينه اشتغال روستايي و تقويت کانون هاي روستايي اقداماتي انجام شده است.