:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در داد و ستدهای بازار سهام

بیشترین ارزش معاملات به خودرویی‌ها رسید

امروز ۳۱۸ سهم در بورس و فرابورس ایران با رشد قیمت مواجه شدند. در طرف مقابل ۲۱۱ سهم کاهش قیمت را تجربه کردند و در نهایت شاخص کل توانست با رشد ۵۶۹ واحدی نیمه تراز ۲۵۵ هزار تایی را پشت سر بگذارد. امروز بعد از مدت‌ها خودرویی‌ها توانستند بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کنند.
کد خبر: ۱۳۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
اقتصادگردان- امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۶۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۵ هزار و ۸۷۶ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز امروز با ۵۵۶ واحد افزایش رقم ۶۶ هزار و ۴۴۶ واحدی را تجربه کرد.

آزاد شناور نیز با ۷۷۵ واحد افزایش تا رقم ۲۸۹ هزار و ۸۹۷ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۸ و ۲۹۲۰ واحد رشد کردند.

امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گلگهر، بانک پارسیان و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب ۲۲۴، ۱۹۴، ۷۵ و ۴۹ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، شرکت ارتباطات سیار ایران، پالایش نفت تهران و گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید هرکدام به ترتیب ۱۹۹، ۱۷۵، ۱۳۱ و ۶۰ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

پس از مدت‌ها که گروه محصولات شیمیایی در صدر ارزش معاملات روزانه بازار امروز خودرویی‌ها با دادوستد ۴۳۹ میلیون سهم با قیمت حدود ۹۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

اما شیمیایی‌ها توانستند رتبه دوم را از آن خود کنند و با دادوستد ۷۴ سهم و اوراق مالی به ارزش حدود ۸۴ میلیارد تومان دست یابد.

پس از خودرو و گروه محصولات شیمیایی سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی و بانک‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بیشتر سهم‌ها با کاهش روبه‌رو شدند و در برخی نیز با صف‌های فروش مواجه بودیم. در عین حال خودرویی‌هایی که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند در حدود بیش از نیمی از سهم‌ها افزایش قیمت را تجربه کردند.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۲۰۷ و تعداد نمادهای منفی به ۱۳۰ رسید همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت ۱۱۱ و تعداد نمادهای منفی ۸۱ بود.

ارزش کل معاملات بورس در مجموع به حدود ۹۱۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن به رقم ۲.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی دست یافت. تعداد معاملات این بازار به رقم ۳۱۹ هزار و ۴۴۶ نوبت رسید.

آیفکس نیز با ۵.۷ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۳۴۳۹ واحدی دست یافت. ارزش معاملات بورس تهران تا رقم ۹۲۱ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات آن عدد ۲.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.