:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

حساب‌های بالای 5 میلیارد مشکوک به فرار مالیاتی

مدیرکل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: آن دسته از حساب‌های بانکی که مستعد یا مشکوک به فرار مالیاتی هستند، بررسی می‌شود
کد خبر: ۱۳۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
اقتصاد گردان - در برنامه «پایش» موضوع «حساب‌های اجاره‌ای و فرار مالیاتی»، با حضوریکی از مسوولان سازمان امور مالیاتی نقد و بررسی شد. هادی خانی، مدیرکل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: ما حساب‌هایی را بررسی می‌کنیم که مشکوک به فرار مالیاتی یا مستعد هستند. 
ما در خصوص تراکنش‌های بانکی روی سه دسته هستیم. دسته اول افرادی هستند که در چارچوب مقررات سازمان امور مالیاتی، همکاری لازم را نداشته‌اند. وی ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که در رسیدگی به پرونده‌های آنها مانند حساب‌های بانکی، کارت بازرگانی، فاکتور‌ها و شرکت‌های صوری و غیره، رد پای آنها پیدا می‌شود. گروه سوم نیز افرادی هستند که رد پایی در پرونده‌های فساد بانکی پیدا کرده‌اند. این مسوول و کارشناس اقتصادی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی با همکاری نظام بانکی از سال ۹۵، اطلاعات گردش مالی افرادی که بالای ۵ میلیارد تومان بوده است را بررسی کرده است.