سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران و رییس کمیسیون ملی نشان تجاری (برند)، درباره برگزاری سومین جشنواره ملی برند گفت: تاکنون و در فاز اول ثبتنام، 136 شرکت بهطور کامل اطلاعات اولیه خود را وارد سامانه میز خدمات الکترونیک کردهاند.
اقتصادگردان- محمدرضا مودودی اظهار کرد: با توجه به فعال شدن میز خدمات الکترونیک
سازمان توسعه تجارت ایران، شرکتها میتوانند با درج اطلاعات و ورود به میز
خدمت از تمام امکانات این سامانه از جمله ثبت نام در فرآیند انتخاب
صادرکننده نمونه ملی و برند برتر بهرهمند شوند. او افزود: در نخستین فاز
از فرآیند انتخاب برند برتر، 136 شرکت از 19 حوزه فعالیت در گروههای کالا و
خدمات مختلف اطلاعات اولیه خود را وارد سامانه کردهاند. رییس کمیسیون ملی
نشان تجاری (برند) بیان کرد: بیشترین سهم از شرکتهای ثبت نامکننده در
مرحله اول مربوط به صنعت ساختمان و صنایع غذایی بوده و کمترین سهم را حوزه
گردشگری، نمایشگاهی و صنایع چوب دارند. او گفت: در فاز دوم، شاخصهای
دریافتی از سوی شرکتها مورد بررسی و راستیآزمایی قرار خواهندگرفت و بر
اساس شاخصهای هر بخش رتبهبندی شرکتها انجام میشود. اما در فاز نهایی،
شرکتها مورد ارزیابی مصرفکننده نهایی قرار میگیرند که این امر توسط
نظرسنجی عمومی انجام میپذیرد و اطلاعات آنها مطابق با شاخصهای
بینالمللی ارزیابی برند، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و پس از مشخص شدن،
معرفی میشوند. گفتنی است، جایزه ملی برند در نیمه دوم سال برگزار خواهد
شد.