:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

جزئیات بازگشت حجاج به ایران در ۱۹ فرودگاه کشور

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حجاج ایرانی ۲۵ مرداد تا ۱۷ شهریور در قالب ۳۶۱ پرواز به ۱۹ فرودگاه کشور باز می‌گردند و از آنها می‌خواهیم همه توصیه‌های سازمان حج و زیارت را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۳۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

اقتصادگردان- رضا جعفرزاده درباره جزئیات بازگشت زائران ایرانی گفت: بازگشت زائران ایرانی از ۲۵ تا ۱۷ شهریور ماه در قالب ۳۶۱ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایران ایر ادامه خواهد داشت که طی این ۲۱ روز زائران به ۱۹ فرودگاه کشور در استان‌های مختلف می‌رسند.

وی با بیان اینکه ۱۷۶ پرواز از جده و ۱۸۵ پرواز از مدینه به سمت ۱۹ ایستگاه مورد نظر حرکت خواهند کرد، اظهار کرد: برای سازمان هواپیمایی کشوری اولویت اول ایمنی پروازهاست که باید به خوبی محقق شود تا زائران ایرانی به ویژه آنهایی که از رنج‌های سنی بالاتری برخوردار هستند به راحتی بتوانند به کشور بازگردند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هر یک از زائران حداکثر می‌توانند ۲۰ کیلوگرم بار با خود داشته باشند، گفت: در بخش هوایی سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکمیتی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت هندلینگ و ... هر یک وظایف خود را باید به خوبی در این زمینه انجام دهند تا بستر لازم برای آسایش و امنیت زائران و پروازها فراهم شود. همچنین از زائران درخواست داریم که همه توصیه‌های سازمان حج و زیارت را که در قالب بسته‌های آموزشی به آنها ارائه شده است، را رعایت کنند تا بتوانیم به خوبی از پس این وظیفه برآییم.

بیش از ۸۸ هزار و ۵۶۱ زائر امسال به خانه خدا رفته‌اند که همه آنها از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازشان انجام شده‌ است.