:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افزایش قیمت نفت درپی تشدید اختلافات تجاری

قیمت نفت پس از این که تحت تاثیر تنشهای تجاری میان آمریکا و چین، به پایین‌ترین حد از ژانویه سقوط کرد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با اقدام معامله گران برای بازخرید قراردادها، افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۳۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
اقتصادگردان- بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۷ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۶۰ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید در حالی که اوایل معاملات به ۵۹ دلار و هفت سنت سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ژانویه بود.

قیمت نفت برنت از ۳۱ ژوییه و با اعلام وضع تعرفه‌های جدید آمریکا روی واردات کالاهای چینی که اقدام تلافی جویانه چین در توقف واردات محصولات کشاورزی آمریکا را به دنبال داشت، ۷.۶ درصد سقوط کرده است. نفت برنت روز دوشنبه به دلیل تداوم اختلافات تجاری میان دو قدرت اقتصادی جهانی که به تقاضا برای خرید نفت لطمه خواهد زد، بیش از سه درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۷ سنت یا ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۵۵ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته سوکریت ویجایانکار، مدیر شرکت مشاوره انرژی هندی "تریفکتا"، بازار برای جبران ضرر ناشی از معاملات قبلی، روز جاری به خرید دوباره قراردادها پرداخته است.

پس از این که چین اجازه داد یوان به نرخ پایین کم سابقه ای در برابر دلار سقوط کند، آمریکا پکن را به دستکاری ارزش ارز خود متهم کرد. کاهش ارزش یوان به نفع صادرات چین خواهد بود و اما هزینه واردات نفت به این کشور را که به دلار محاسبه می‌شود، افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به وارد شدن جنگ تجاری به مرحله تلافی جویی باعث شده است از توجهات بازار نفت به تحولات خاورمیانه کاسته شود و اختلافات دو قدرت اقتصادی جهان در کانون توجهات قرار بگیرد.