:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مذاکرات استرالیا برای استفاده از ذخایر نفت آمریکا

استرالیا سرگرم مذاکره با آمریکا برای خرید نفت خام از ذخایر نفت استراتژیک این کشور به منظور پر کردن ذخایر نفت استراتژیک خود است.
کد خبر: ۱۳۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
اقتصادگردان- روزنامه "سیدنی مورنینگ هرالد" به نقل از آنگوس تایلور، وزیر انرژی استرالیا نوشت: استرالیا به اندازه تامین نیاز ۲۸ روز ذخایر نفت خام و بنزین دارد که بسیار پایین‌تر از استاندارد ۹۰ روزه است. در مقابل، آمریکا ذخایر نفت برای تامین نیاز به مدت ۷۰۰ روز دارد.

وزیر انرژی استرالیا گفته است: دولت از زمان پیروزی در انتخابات این ابتکار جدید را در پیش گرفته است تا نسبت به تضمین امنیت مردم استرالیا اطمینان حاصل کند.

مشکل ذخایر استراتژیک جدید نیست. مطبوعات استرالیایی سال گذشته گزارش کرده بودند که ذخایر سوختهای مایع بسیار پایین‌تر از استاندارد بین‌المللی است و این برای کشوری که به واردات سوختهای مایع متکی است و حداکثر ۹۰ درصد از نیاز سوختی خود را وارد می‌کند، قابل قبول نیست.

نکته جالب این است که مذاکرات با آمریکا مربوط به انتقال نفت به استرالیا نیست بلکه دولت استرالیا درصدد تضمین دسترسی به ذخایر نفت استراتژیک آمریکا است که در چهار پایگاه در منطقه گلف کاست وجود دارند.

تایلور به شبکه ABC‌ گفت: ما نمی‌خواهیم هزینه ساخت فیزیکی ذخایر نفت را به کشور تحمیل کنیم.

بر اساس گزارش اویل پرایس، استرالیا برای واردات سوخت خود به آسیا وابسته است و آسیا به نوبه خود برای تولید سوختها به نفت خام خاورمیانه متکی است. با افزایش تنشها در خاورمیانه، دولت استرالیا به میزان فزاینده‌ای نسبت به تامین امنیت سوخت خود نگران شده است.