:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل شهرهای جدید مطرح کرد

متروی هشتگرد ۲۰۰ میلیارد منابع نیاز دارد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه افتتاح مترو هشتگرد منجر به ارزش افزوده بالایی در این شهر می‌شود، گفت: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار برقی گلشهر – هشتگرد هزینه شده و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.
کد خبر: ۱۳۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
اقتصادگردان- حبیب الله طاهرخانی در حاشیه بازدید جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، اسلامی وزیر راه و شهرسازی و شهبازی استاندار البرز از پروژه قطار برقی گلشهر – هشتگرد اظهار کرد: شهر جدید هشتگرد ظرفیت سکونتی بالایی دارد و هم اکنون تعداد زیادی واحد خالی در این شهر وجود دارد که علت اصلی آن به خطوط ارتباطی مربوط می‌شود. راه اندازی قطار برقی کرج – هشتگرد منجر به تسهیل رفت و آمد و ایجاد رونق در این شهر خواهد شد.

وی در خصوص تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر «هسا»، گفت: این یکی از مجموعه‌های اصلی شهر جدید هشتگرد است که تعیین تکلیف شده و امیدواریم به ترتیب شاهد واگذاری واحدها باشیم.

طاهرخانی درباره رقم افزایش وام مسکن مهر گفت: کل واحدهایی که در سطح کشور مشمول افزایش وام شده‌اند ۲۰۰ هزار واحد است که حدود ۱۰۰ هزار واحد آن مشمول شهرهای جدید می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید اظهار کرد: در مجموعه شهرهای جدید ۲۰۰ هزار واحد در قالب پروژه اقدام ملی تعریف شده که از این تعداد ۵۸ هزار واحد شروع شده، ۱۰۰ هزار واحد احصا شده که در مراحل مختلف هستند.

به گفته طاهرخانی استقبال پیمانکاران از پروژه اقدام ملی بسیار قابل توجه است، چرا که شهرهای جدید روند رو به رشدی را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال هشتگرد ظرفیت بالایی دارد. همین پروژه مترو که در مراحل نهایی به سر می‌برد تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان باقیمانده، اگر به مرحله نهایی برسد ارزش پروژه ۳۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. بطورکلی امسال شرایط متحولی را در هشتگرد شاهد بودیم.