:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

روند سینوسی در بورس

برخلاف روز گذشته که شاخص بورس افزایشی و به قله تاریخی نزدیک شده بود، امروز بیشتر سهم‌ها در بورس و فرابورس ایران با کاهش قیمت روبرو شدند؛ به طوری که شاخص کل بورس ۱۷۷۸ و شاخص کل فرابورس ۴.۷ واحد افت کرد.
کد خبر: ۱۳۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
اقتصادگردان- امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۷۸ واحد افت کرد و به رقم ۲۵۱ هزار و ۲۷۸ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۸۲۹ واحد کاهش تا رقم ۵۹ هزار و ۵۳۹ پایین آمد.

شاخص آزاد شناور با ۲۱۲۶ واحد افت رقم ۲۷۹ هزار و ۲۲ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۳۶۵ و ۳۲۹۱ واحد افت کردند.

پالایش نفت بندرعباس، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر کدام به ترتیب ۲۱۴، ۱۴۹ و ۱۰۳ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند اما در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر و فولاد خوزستان هر کدام به ترتیب ۱۹۵، ۱۳۲ و ۱۳۰ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز باز هم گروه محصولات شیمیایی با ارزش معاملات حدود ۱۳۸ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و حجم معاملاتش به ۱۴۶ هزار و ۷۳۵ رسید. در این گروه بیشتر سهم‌ها با روند کاهشی قیمت روبرو شدند.

فلزات اساسی بعد از محصولات شیمیایی در دومین رتبه ارزش معاملات قرار گرفته‌اند به طوری که ۱۴۵ میلیون سهم به ارزش حدود ۷۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه نیز بیشتر سهم‌ها با روند کاهشی قیمت روبرو شدند.

کانه‌های فلزی، خودرو، زراعت و فرآورده‌های نفتی از دیگر گروه‌هایی بودند که به ترتیب ارزش معاملات بالایی را به خود اختصاص دادند. در بورس تهران ۷۵ نماد با روند افزایشی و ۲۴۱ نماد با روند کاهشی روبرو شدند. در فرابورس نیز تعداد نمادهای مثبت به ۶۵ و تعداد نمادهای منفی به ۱۲۷ رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۷۲۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز ۴.۷ واحد افت کرد و رقم ۳۲۷۰ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۵۸۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۸۲۰ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.