:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

استان تهران، صدرنشین فهرست زمین‌خواری

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده، بیشترین موارد زمین‌خواری در کشور مربوط به استان تهران می‌شود، هر چند روند زمین‌خواری در سال‌های اخیر کنترل شده است.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
اقتصادگردان- سرهنگ جواد خردمند افزود: مقابله و جلوگیری از زمین‌خواری در استان تهران و دیگر شهرستان‌ها جدی شده و تنها در هفته گذشته ۱۰ هکتار از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد. او با اشاره به اینکه وضعیت اراضی باغی در دماوند نامطلوب بوده و بسیاری از درختان از سوی سودجویان تخریب و ویلا‌سازی شده است، بیان کرد: عزم جدی برای جلوگیری از تخریب باغ‌های این شهرستان صورت گرفته و با کمک نیروهای این یگان اجازه تعدی به اراضی ملی داده نمی‌شود.

خردمند افزود: دولت جلوگیری از زمین‌خواری را در نقاط مختلف در دستور کار قرار داده و با مساعدت نیروهای انتظامی و دادگستری در بسیاری از مناطق از تصرف اراضی ملی جلوگیری شده است. فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: مشارکت مردمی برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی افزایش یافته به‌طوری که ۱۰هزار گزارش مردمی در ارتباط با تخریب اراضی به یگان حفاظت ارایه شده است. خردمند راه‌اندازی شعبه ویژه زمین‌خواری در دادگستری شهرستان‌ها را ضروری دانست و افزود: در شهرستان‌هایی که زمین‌خواری در آنها بیشتر شده باید شعبه ویژه زمین‌خواری ایجاد شود.