:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

برگزاری آموزش سامانه هوش تجاری براي مديران حوزه مركزي بانک قوامین

دکتر تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در آغاز دوره ی آموزش سامانه ی هوش تجاری در بانک قوامین تأکید کرد: بهره برداری از این سامانه زمان تامين اطلاعات تصميم گيري بانک را از ادارات مرکزی تا سطح شعب تا کمتر از یک دقیقه ارتقاء می دهد و حرکت پیش رونده بانک را تسریع می کند.اين سامانه بواقع يك تصميم يار محسوب مي شود.
کد خبر: ۱۳۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
اقتصادگردان- مدیرعامل بانک قوامین در جمع مدیران و مسئولین ارشد و میانی این بانک با یادآوری این نکته که ساماندهی انبار داده ها و اطلاعات برای استخراج به موقع گزارش های مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است گفت: عملیاتی سازی این سامانه کمک می کند تا بی نظمی در داده ها کاهش یافته ، اطلاعات تجاری ملموس تر شده ، خطاهای انسانی کاهش یابد و سازمان در قالب یک بانك به سمت اقتصادی شدن حرکت کند.
وی افزود: این ابزار به تداوم حیات بانك کمک کرده  و از تصمیم سازی ها حمایت و پشتیبانی می کند. نائب رئیس هیأت مدیره بانک قوامین که در جریان آغاز دوره آموزشی سامانه هوش تجاری در این بانک و در حضور همکاران خود سخن می گفت ؛  خاطرنشان کرد: بهره برداری از مزیت های سامانه هوش تجاری نیازمند به کارگیری بهینه از آن و نیز بومی سازی متناسب با نیازهای داخلی و اطلاعاتی مدیران بانک است که در صورت تحقق آن شاهد بروز بیش از پیش  نوآوری ها ، خلاقیت ها و فراهم آمدن زمینه ی خدمتگزاری بیشتر به مخاطبان بانک خواهیم بود.
دکتر تقی نتاج  ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته در حوزه IT  جهت عملیاتی شدن این سامانه در بانک قوامین تأکید کرد: تلاش های صورت گرفته درحوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهره برداری مناسب از این سامانه ، بخشی از کار است  و برای اخذ بازخورد مورد انتظار از سامانه مذکور نیازمند همدلی واستفاده از توانمندی های سایر حوزه ها نیز هستیم . در غیراین صورت این سرمایه گذاری به خسارت تبدیل خواهد شد.
مدیر عامل بانک قوامین در ادامه ی سخنان خود با اشاره به این که هوش تجاری یا Bi جزو بحث های روز بنگاه های تجاری در سطح دنیا و یکی از نیازهای مهم مدیران و صاحبان کسب و کار جهت تحلیل داده و اطلاعات در راستای پاسخگوئی به سوالات و دغدغه های پیش روست ؛ تصریح کرد: هوش تجاری و ابزارهای مشابه که در زمینه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات طراحی و ارائه می شود برای استفاده ی سازمان ها ، به تنهایی مثمر ثمر نخواهد بود بلکه در صورت به کارگیری مناسب و شناخت قابلیت های آن ها مفید واقع خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود تأکید کرد در جریان اجرا و بهره برداری از نرم افزار هوش تجاری یا Bi ضروری است عملکرد این ابزار و نقاط قوت و نقاط ریسک آن به طور متناوب مورد ارزیابی و اصلاح قرار بگیرد .
شایان ذکر است در نظر است ابزارهوش تجاری نیمه ی مرداد ماه سال جاری و پس از اتمام دوره های آموزشی و آماده سازی داشبورد برنامه ی مذکور بر مبنای نیازهای اطلاعاتی مدیران و مسئولین بانک قوامین در این بانک رونمایی و عملیاتی شود.