:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
رامین پاشایی فام از خوشنام، متخصص و متعهدترین مدیران سیستم بانکی بود

رامین پاشایی فام از مدیران سابق بانك هاي كشور در 54 سالگي درگذشت / تسليت وزير، مديران بانكي و جامعه علمي كشور

پاشايي فام پركار، با استعداد و باهوش بود و حتي در دوره دانشجويي نيز در كلاس حل تمرين اقتصاد سنجي دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران، مي درخشيد و بعدها همين دانش و استعداد و پركاري او، باعث شد كه جذب بسياري از سازمان هاي اقتصادي كشور شود. او به دليل بيماري و براي درمان مدتي را در خارج كشور به سر مي برد و سرانجام روز جمعه 28 تير 98 دار فاني را وداع گفت. درگذشت او را به همه همكلاسي ها، دانشجويان و همكاران او در سازمان هاي مختلف اقتصاد كشور و جامعه علمي و اقتصادي ايران تسليت مي گوييم. راهش پر رهرو . روحش شاد و جاودان
کد خبر: ۱۳۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
اقتصاد گردان - دكتر رامین پاشایی فام، از مديران با سابقه بانكي و بورسي كشور، سرانجام پس از سال ها دست و پنجه نرم كردن با سرطان روده روز جمعه در گذشت. او در سال هاي اخير براي مداوا عازم هامبورگ آلمان شده و بخشي از طي درمان خود را در خارج كشور به سر برد و در عين حال در بانك ايران و اروپا مشغول به كار بود. 
او سابقه عضويت در هيات مديره بانك ملي ايران، عضويت در هيات علمي دانشگاه ازاد واحد علوم و تحقيقات را در كارنامه خود دارد و در سال هاي 92- 1389 مدير عامل و رئيس هيات مديره بانك سپه بود. او در سال 1393 مدتي به عنوان مديرعامل بانك كارآفرين انتخاب شد و در سال هاي اخير نيز مديرعامل بانك مشترك ايران و اروپا بوده است.
این مدیر اقتصادی ایرانی، متولد سال 1344 و دارای دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران بود. مرحوم  پاشایی‌فام، از سال 89 تا سال 92 مدیر عاملی بانک سپه را عهده دار بوده و مدتی نیز به عضویت هیأت عامل بانک ایران و اروپا درآمده بود.  
در سوابق اجرایی پاشایی‌فام، می‌توان به مدیر کلی دفتر امور بازرگانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، عضویت در شورای عالی بانک‌ها، عضویت در کمیسیون فرعی شورای پول و اعتبار، عضویت در شورای خرید (موضوع مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی)، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، عضویت در هیات مدیره بانک ملی، عضو هیات امنای پژوهشکده پولی و بانکی، عضویت در هیات امنای موسسه عالی بانکداری ایران، معاونت اقتصادی بانک مرکزی و عضو هیات مدیره بانک ایران و اروپا اشاره کرد.
او در دوره ریاست ولی‌الله سیف بر بانک مرکزی ایران یکی از چهره‌های تاثیر گذار در این بانک به شمار می‌رفت.
شاگردان، همكاران و همكلاسي هاي پاشايي فام در مورد او گفته اند كه  از خوشنام ترين و متعهدترین مدیران سیستم بانکی بوده و  درتمام دوره دانشجويي در دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران، درس و تحقيق در دانشگاه هاي كشور  و مديريت شبكه بانكي در بانك هاي كشور، به عنوان اقتصاد داني با هوش و با استعداد مطرح بوده است. او شاداب و با نشاط،  صميمي و با روابط عمومي اثرگذار خود، متين و با سواد بود و در همه مسووليت هاي مديريتي، كلاس درس و استادي، دوره دانشجويي و فعاليت هاي ديگر، فردي صاحب فكر و دانش و متخصص شناخته مي شد. وی که از مدیران پرتوان و شاخص نظام بانکی کشور و از کارشناسان ارشد و برجسته اقتصادی میهن‌مان بود، مناعت طبع، حسن خلق و سلوک و روش مثال زدنی در فعاليت هاي خود داشت كه او را به چهره اي درخشان در بين دوستان و همكلاسي ها و همكاران تبديل كرده بود.
مرحوم پاشایی‌فام شاگرد مرحوم دکتر حسین عظیمی آرانی بود که وی نیز در سال‌های دور شاگرد اول دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و تحصیل کرده دکترای اقتصاد از دانشگاه آکسفورد لندن بود که آن مرحوم نیز در سن 57 سالگی در سال 84 بر اثر سرطان درگذشت. مرحوم پاشایی‌فام از مدیران خوش مصاحبه و منبع خبری مناسب برای خبرنگاران بود که همواره با روی باز خبرنگاران را می‌پذیرفت.
پاشايي فام كه در سال هاي ابتداي دهه 60 وارد دانشگاه تهران شد، حتي در دوره دانشجويي نيز در كلاس حل تمرين اقتصاد سنجي و ساير درس هاي دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران، در كنار استادان خود مي درخشيد و در انتقال مفاهيم و ادبيات اقتصادي به تعدادي از مسوولان كشور نيز نقش داشت. بعدها همين دانش و استعداد و پركاري او، باعث شد كه جذب بسياري از سازمان هاي اقتصادي كشور شود. 
 درگذشت او را به همه همكلاسي ها، دانشجويان و همكاران او در سازمان هاي مختلف اقتصاد كشور و جامعه علمي و اقتصادي ايران تسليت مي گوييم. راهش پر رهرو . روحش شاد و جاودان باد. مراسم تشييع و برگزاري يابود اين چهره بانكي و بورسي ايران متعاقبا در رسانه هاي مختلف اطلاع رساني خواهد شد
فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي، محمد كاظم چقازردي مدير عامل بانك سپه، حميد تهرانفر مديرعامل بانك كارآفرين و جمعي از مسوولان بانكي و اعضاي كانون دانش آموختگان اقتصاد كشور، انجمن اقتصاددانان ايران، درگذشت شادروان پاشايي فام را به خانواده او و جامعه علمي و اقتصادي كشور تسليت گفته اند.

 پیام تسلیت وزیر اقتصاد به مناسبت درگذشت مدیرعامل بانك ایران و اروپا

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال پیامی، درگذشت رامین پاشایی فام، مدیر عامل فقید بانک ایران و اروپا را تسلیت گفت.
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت خدمتگزار پرتلاش و کوشا جناب آقای دکتر رامین پاشایی فام موجب تاثر فراوان و تکدر خاطر اینجانب گردید.
مرحوم پاشایی فام یکی از مدیران خوشنام و دلسوزی بود که با تمام توان برای خدمت به کشور از هیچ کوششی دریغ نورزید و در تمام سال هایی که توفیق خدمت در نهادها و مجامع مختلف کشور همچون سازمان برنامه و بودجه، هیات مدیره بانک ملی، معاونت اقتصادی بانک مرکزی، هیات مدیره و مدیرعاملی بانک های سپه و کارآفرین و دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و در این مدت نیز مدیرعاملی بانک ایران و اروپا (EIH) را داشتند با تلاش های شبانه روزی خود برای شکوفایی اقتصاد این مرز و بوم منشا خدمات ارزشمندی بودند.
اکنون که مشیت الهی بر این قرار گرفت تا پس از تحمل دوره ای بیماری دعوت حضرت حق را لبیک گوید برای آن مرحوم مغفرت و آمرزش الهی را مسئلت می نمایم و فقدان ایشان را به خانواده محترمشان و همچنین جامعه اقتصادی بویژه همکاران نظام بانکی کشور تسلیت می گویم.
     
  فرهاد دژپسند
وزیر امور اقتصادی و دارایی