:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مشتریان «رامک‌خودرو» مبلغ اضافی نپردازند

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: کسانی که از شرکت رامک خودرو محصولی پیش‌خرید کرده‌اند؛ اگر تکمیل وجه کرده‌اند مانند کسانی هستند که قرارداد قطعی در دست دارند و باید بدون پرداخت مبلغ اضافی، خودروی خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۳۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
اقتصادگردان- افرادی که اقدام به پیش‌خرید خودرو از این شرکت کرده‌اند، تاکنون قرارداد قطعی به ما ارایه نکرده‌اند اما سه روال وجود دارد. عباس تابش با اشاره به پرونده قضایی رامک خودرو در قوه قضاییه، اظهار کرد: اعتقاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این است که کسانی که قرارداد قطعی در دست دارند، بدون پرداخت مابه‌التفاوت خودروی خود را تحویل بگیرند.

او درباره کسانی که خرید مشارکتی داشته‌اند، نیز گفت: قوه قضاییه باید درباره کسانی که به صورت مشارکتی خودرو پیش‌فروش کرده‌اند، نظر دهد؛ چراکه اعتقاد مشتری این است که باید ظرف ۱۲۰روز خودرو را تحویل می‌گرفته و در آن زمان پول مشتریان برای پرداخت باقی مبلغ خودرو آماده بوده است؛ بنابراین اگر به هر دلیلی فروشنده نتوانسته خودرو را به مشتریان تحویل دهد، مشتریان باید جزو خریداران با قرارداد قطعی محسوب شوند. تابش با تاکید بر اینکه قوه قضاییه باید از نظر حقوقی اعلام کند، قرارداد این خریداران قطعی محسوب می‌شود یا خیر، اظهار کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان مرجع کارشناسی آماده است تا نظر کارشناسی خود را در تمام مراجع قضایی حاکمیتی اعلام کند.