:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد:

حمایت همه جانبه از چغندرقندکاران در قالب کشاورزی قراردادی

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: طرح توسعه کشت چغندر قند پاییزه در حوزه تعاونی های تولید بر اساس تفاهم نامه اتحادیه مرکزی تعاونی های تولید و مجری طرح چغندر قند در وزارت جهاد کشاورزی با حمایت سازمان مرکزی تعاون روستایی اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۳۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
اقتصاد گردان


اقتصادگردان- دکتر حسین شیرزاد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات) گفت: در راستای همکاری مشترک با مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی با اتحادیه مرکزی تعاونیهای تولید، طرح مشترک مدیریت و توسعه کشت های پاییزه چغندر قند به منظور حمایت های فنی و بازرگانی کشاورزان این محصول در قالب کشاورزی قراردادی در زنجیره ارزش اجرایی می شود.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در ادامه گفت: با اجرای این طرح مشترک در تلاش هستیم سهم بهره برداران افزایش و موانع تولید را در این حوزه به حداقل برسانیم .
وی افزود: تسهیل امور بهره برداران در تحویل به موقع محصول چغندر قند به کارخانجات از دیگر موضوعات مهم این طرح مشترک است .
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مجری طرح چغندر قند در وزارت جهاد کشاورزی حمایت های لازم را نسبت  به تامین منابع مالی، اعتباری و کمک های فنی و آموزشی برای بهره برداران این محصول را از طریق شبکه تعاونیهای تولید در اولویت کار خود قرار داده است.
دکتر شیرزاد بکار گیری ظرفیت های اجرایی و قانونی تعاونی های تولید و نقش آن در ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی را به عنوان راهبرد اصلی تعاونی های تولید برشمرد و افزود: تدوین و اجرای طرح مشترک در قالب کشاورزی قراردادی و هدفمند یک رویکرد برد – برد محسوب و اجرای این  تفاهم نامه را در جهت نقش آفرینی شبکه تعاونی های تولید روستایی کشور در زنجیره تولید ارزشمند برشمرد.
رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان حمایت همه جانبه این سازمان از تعاونیهای تولید، خصوصاً تامین نقدینگی در اجرای موفق این طرح مشترک را قطعی دانست.