:
كمينه:۱۱.۵۱°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
قائم‌مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت:

مالیات بر ارزش افزوده، گریبان تولید را گرفته است

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده، گریبان تولید را گرفته است در حالیکه این مالیات باید به سمت چرخه توزیع منتقل شود.
کد خبر: ۱۳۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
اقتصادگردان- آرمان خالقی اظهار کرد: باید به صنعتگر و تولیدکننده اعتماد کرد و با همدلی برای رفع مشکلاتشان، قدم برداشت.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و در شرایط تحریم‌های اقتصادی و ارزی دشمن، باید برای حفظ چرخه های تولید و تامین مواد اولیه و نقدینگی واحدها تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان در شرایط فعلی با دغدغه های زیادی مواجه اند و باید در این وضعیت همه مسئولان و مدیران نسبت به وظایف خود شناخت کافی داشته باشند.

خالقی بیان کرد: با انبوهی از بروکراسی نمی‌توان کشور را در مسیر رشد و توسعه حرکت داد، بلکه باید با اقدامات فوری، صنعتگران و تولیدکنندگان را در جهت فعالیت های اقتصادی یاری کرد. امروز متاسفانه مالیات بر ارزش افزوده، گریبان تولید را گرفته است در حالیکه این مالیات باید به سمت چرخه توزیع منتقل شود.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات عمده بخش تولید است و انتظار داریم اگر قانون خوبی تصویب می شود، مجلس از آن حمایت کند و به فریاد تولیدکننده برسد. مالیات بر ارزش افزوده یک قانون مترقی است و همه ما وظیفه داریم با مالیات، کشور را به عمران برسانیم، اما باید این مالیات از مصرف کننده نهایی اخذ شود.

خالقی گفت: سیاست های فعلی ارزش افزوده دارای اثرات منفی روی تولید است و این سیاست ها نیاز به اصلاح و بازنگری دارد. برخی موانع اجازه نمی دهد تولیدکننده بتواند به مطالبات و خواسته های خود در رونق تولید دست یابد، در حالیکه باید به سمت چابک سازی دولت و حمایت از بخش خصوصی با حذف بسیاری از بروکراسی ها رفت.

وی عنوان کرد: قوه قضائیه با سیاست های خود در مقابله با مفسدان اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان، نشان داد دغدغه لازم را برای تحقق شعار سال دارد، امید است با تسریع در رسیدگی به دعاوی و تشکیل دادگاه‌های ویژه اقتصادی بتوانیم در این راه موفق باشیم.