:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مهمترین اقدامات بانک صادرات در سال ۹۷

عضو هیات‌ مدیره بانک صادرات، مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات این بانک بورسی در سال ۹۷ را اعلام و با آمار سال ماقبل آن مقایسه کرد.
کد خبر: ۱۳۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
اقتصاد گردان -  رضا صدیق در مراسم معارفه مدیریت جدید شعب این بانک در استان کردستان درخصوص فعالیت‌ها و اقدامات بانک در سال ٩٧ و مقایسه آن با سال ٩٦ گفت: در ١٥ ماه اخیر بیش از ٤٠ هزار میلیارد تومان منابع جدید توسط بانک صادرات جذب شده که نشان از ظرفیت و قابلیت‌های فراوان نیروی انسانی و بدنه کارشناسی این بانک دارد با این حال همچنان برای ارائه خدمات متنوع به بخش‌های اقتصادی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکل تراز بانک نزد بانک مرکزی در سال ٩٦ افزود: این روند در سال ٩٧ اصلاح شد و در مسیر بهتری قرار گرفت. برداشت از منابع بانک مرکزی در شان بانک صادرات نیست و باید از سیر تحولات بانکداری، شرایط اقتصادی و تاریخ فعالیت به عنوان چراغ راه آینده درس گرفت و ضمن افزایش سهم بازار از ابزار و روش‌های نوین خدمت‌رسانی به اقتصاد و رفع دغدغه‌های تولید به بهترین وجه استفاده کرد.

این عضو هیات مدیره ادامه داد: حجم خط اعتباری ١٠.٦ هزار میلیارد تومانی دریافت شده سال ٩٦ از بانک مرکزی با تلاش‌های صورت‌گرفته تا ٩٠٠ میلیارد تومان در پایان سال ٩٧ کاهش یافت. در این مسیر با تهاتر مطالبات بانک از مشتریان دولتی با بدهی به بانک مرکزی، موفق شدیم تا ٩.٧ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بانک به بانک مرکزی را تهاتر کنیم.

صدیق گفت: در ارتباط با مطالبات غیرجاری نیز توانستیم آن را کنترل کنیم به طوری‌که در پایان خرداد ماه مانده مطالبات برابر با مانده مطالبات پایان اسفند ماه ٩٦ است و در این ١٦ ماه، هیچ رشد مطالباتی نداشته‌ایم و امیدواریم از این به بعد شاهد کاهش آن نیز باشیم.مصارف بانک در پایان سال ٩٦ حدود ٩١.٩ هزار میلیارد تومان بود که در پایان سال ٩٧ به ١٠٦.٩ میلیارد تومان و پایان خرداد به ١١٢.٦ میلیارد تومان رسیده که با این وجود، همچنان شاهد تقاضای فراوان برای دریافت تسهیلات از بانک هستیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه بانک از ٥.٧ به بیش از ١٧.٥ هزار میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از جمله اقدامات دیگر سال ٩٧ بود که بانک را از شمولیت ماده ١٤١ خارج کرد، گفت: در سال ٩٧ زیان بانک ٣٣ درصد کاهش یافت.

عضو هیات‌ مدیره بانک صادرات تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا را دلیل اصلی فشار بر شعب خارجی عنوان کرد و در خصوص فروش اموال مازاد بانک گفت: عملکرد بانک صادرات در زمینه فروش املاک تملیکی و مازاد طی سال ٩٧ هم در تعداد و هم در مبلغ دو برابر سال ٩٦ بوده به نحوی که سال گذشته، ٥٠٠ رقبه به ارزش ٥٠٠ میلیارد تومان فروخته شده است.

صدیق با اشاره به اینکه پرداخت فیزیکی پول در حال از بین رفتن است، تاکید کرد: اپلیکیشن صاپ بهترین امکان برای استفاده و بهره‌مندی از خدمات بانکداری الکترونیک است و ٣٨ میلیون مشتری بانک صادرات می‌توانند حداقل ١٥ خدمت بانکی را با استفاده از آن به خدمت بگیرند.استقبال از طرح طراوت با گذشت تقریبا دو ماه از آغاز آن، قابل توجه است، این طرح در استان‌های بزرگ و در میان صاحبان صنایع و بنگاه‌ها مورد استقبال خوبی قرار گرفته که زنجیره تولید تا مصرف می توانند با استفاده از آن خرید و فروش اعتباری را دوباره احیا کرده و استمرار تولید را حفظ کنند.

وی افزود: این طرح می‌تواند بانکداری را متحول کند. تعهدات با این طرح، توسعه پیدا می‌کنند و خدمات بانکی از حالت تسهیلات صرف فاصله پیدا می‌کند. با استفاده از این طرح نیاز مشتریان برآورده شده و آنها از تعهدات بانکی بیشتر بهره‌مند خواهند شد.در آینده در صورت توزیع سهام عدالت ٥٠ میلیون نفر عضو این سهام، نیازمند کد بورسی هستند که شعب بانک صادرات بهترین شرایط را برای خدمات‌رسانی برای آنها فراهم کرده و می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به تهیه کد بورسی اقدام کنند.