:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
پایان توفان خلیج مکزیک نرخ طلای سیاه را تکان نداد

ثبات قیمت نفت در روز سه‌شنبه

در حالی که تولید نفت امریکا در خلیج مکزیک پس از پایان توفان بری به حالت عادی خود بازگشته و در حالی که انتظار می‌رود تولید نفت شیل امریکا بار دیگر رکوردشکنی کند، قیمت نفت پس از کاهش روز دوشنبه، دیروز تغییر اندکی شاهد بود.
کد خبر: ۱۳۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
اقتصادگردان- بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت روز سه‌شنبه به 66 دلار و 48 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه 0.4 درصد ارزان شده بود. قیمت نفت خام امریکا نیز تنها با 7 سنت کاهش به 59 دلار و 51 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام امریکا نیز روز دوشنبه حدود یک درصد افت داشت.روز دوشنبه تولید‌کنندگان شروع به از سرگیری حدود سه چهارم از تولید نفت امریکا در خلیج مکزیک کردند که به دلیل وقوع توفان بری تعطیل شده بود.فیل زیبل، اقتصاددان ارشد بانک ملی استرالیا در این باره گفت: «توفان آنطور که انتظار می‌رفت شدید نبود و این خبری خوب است، اما همچنان سکوهایی هستند که حدود 69 درصد از تولید آنها تعطیل شده است.»

کارکنان در حال بازگشت به بیش از 280 سکوی تولید نفتی هستند که به دلیل توفان تخلیه شده بود. چند روزی طول می‌کشد تا تولید به سطح قبلی خود برگردد.بازار همچنین تحت تاثیر نشانه‌هایی از افزایش بیشتر تولید نفت امریکاست. با افزایش قابل توجه تولید نفت شیل در سال‌های اخیر، امریکا با پشت سر گذاشتن روسیه و عربستان به بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت جهان تبدیل شده است.اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرده که تولید نفت این کشور از 7 میدان اصلی نفت شیل با حدود 49 هزار بشکه افزایش در ماه اوت به 8.55 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. در حال حاضر کل نولید نفت خام امریکا به بیش از 12 میلیون بشکه در روز می‌رسد.