:
كمينه:۲۲°
بیشینه:۳۵°
به‌روز شده در: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: دلال بازی، گرانی مواد اولیه، کاهش ارزش پول ملی، درج قیمت در سایت‌های فروش و تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای ازجمله دلایل افزایش قیمت خودرو بوده و نیز نوسانات ارزی و تحریم اصلی‌ترین مشکل فعلی صنعت خودرو است.
کد خبر: ۱۳۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
اقتصادگردان- رضا انصاری درباره عرضه فولاد مورد نیاز خودروسازان در باجه عمومی بورس کالا اظهار کرد: در صورت عرضه فولاد مورد نیاز خودروسازان در باجه عمومی بورس کالا ممکن است دلالان وارد این عرصه شوند. با توجه به شرایطی که صنعت خودرو کشور در شرایط تحریم دارد با وجود انتقادات موجود، نباید خودروسازی کشور را تحت فشار قرار دهیم و نباید این تصمیم بورس منجر به رشد واسطه‌گری و حضور دلالان شود.

او درباره کسری قطعات و تعویق برخی تعهدات خودروسازان گفت: تحریم، خروج شرکای خارجی و مشکلات نقل و انتقال پول قطعا در بروز این مسائل تاثیرگذار بوده و این مشکلات را برای این بخش ایجاد کرده است. در شرایط فعلی باید برای خودروسازان تامین نقدینگی کنیم تا مشکل تامین قطعه خودروسازان تعدیل شود. خودروسازان بدهی چندین هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان دارند که این مشکل باید  حل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره خودروهای ناقص کف کارخانجات و اتهام دپو و انبار محصولات در خودروسازی‌ها گفت: در حال حاضر این مساله صحت ندارد و انبار و دپو از جانب خودروسازان قابل تصور نیست زیرا خودرو تقریبا با قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار فروخته می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: