:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رييس كميسيون صنايع و معادن: صنعت خودرو از دو تحريم سر بلند بيرون آمد

ايران خودرو از دو تحريم سر بلند بيرون آمد

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: در سال‌هاي اخير صنعت خودرو كشورمان در گذر از تبعات دو تحريم سربلند بيرون آمد و توليد خودروي 301 از سوي ايران خودرو نشان داد كه اين صنعت مي تواند با تكيه با خودباوري و خوداتكايي راه روشن توسعه و پيشرفت را براي خود هموار كند.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
اقتصاد گردان - به گزارش ايكوپرس، عزيز اكبريان در مراسم افتتاحيه توليد ازمايشي 301 اظهار كرد: تحريم هاي شكننده اي عليه كشورمان در سالهاي اخير اعمال شد كه تحريم اخير به دليل اهميتي كه اين صنعت در همه بخش هاي كشور دارد در اولويت تحريم هاي آمريكا قرار گرفت اما بر خلاف انتظار آمريكا اين صنعت توانست به روند رو به رشد و توسعه همه جانبه خود ادامه دهد.
وي ادامه داد: آمريكايي ها در اين انديشه بودند كه با تحريم صنعت خودرو اين صنعت را به ورطه تعطيلي مي كشانند، اما با تدبير مديران صنعت خودروسازي روند تلاش ها در اين صنعت بر خلاف آنچه كه دشمنان ما مي پنداشتند به خودباوري و بي نيازي از بيگانگان رسيد.
اكبريان با اين حال تاكيد كرد كه مشكلات داخل كشور نيز گريبانگير اين صنعت شده است و  به نوعي از داخل كشور  نيز تحريم شده است، وقتي گمرگ قطعات مورد نياز صنعت خودروسازي را ترخيص نمي كند و يا بانك مركزي ارز مورد نياز اين صنعت را تامين نمي كند اين خود مصداق تحريم داخلي است.
 وي در همين رابطه گفت: البته تدبير سران سه قوه و مهم‌تر از آن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خصوص حمايت از رونق توليد سبب شد تا حدودي مشكلات اين صنعت  كاهش يابد اما لازم است همه نهادها و سازمانها اين صنعت را مورد حمايت قرار دهند.
اكبريان با تاكيد بر اهميت توجه جدي به تحقيق و توسعه در صنعت خودروسازي به عنوان يك عامل مهم در مقابله باتحريم ها از تلاش هاي ايران خودرو  در زمينه و  تعامل با مراكز علمي و شركت هاي دانش بنيان قدرداني كرد.
 ريييس كميسيون صنايع و معادن مجلس تصريج كرد: اين تعامل صنعت خودروسازي را قادر خواهد ساخت تا بتوانيم پلت فرم هاي داخلي طراحي و از كپي برداري از  پلت فرم هاي خارجي خودداري كنيم.
 وي در عين حال اين موضوع را مورد تاكيد قرار دارد كه دولت بايد تلاش كند حمايت هاي قانوني  را از اين صنعت مهم داشته باشد و زمينه هاي خصوصي شدن آن را فراهم كند و تجربه نشان داده است دخالت دولت در خودروسازي عملا نتايج سودمندي براي توسعه و خودكفايي در اين صنعت را در پي نداشته است.