:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

توجه ايران خودرو به شركت هاي دانش بنيان ستودني است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به راه اندازی خط تولید آزمایشی محصول ۳۰۱ گفت: باید در خودروسازی اول از همه دانش طراحی داشته باشیم، خودروسازی باید برای خودش هویت داشته باشد که الان درحال پیدا کردن این هویت است
کد خبر: ۱۳۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
اقتصاد گردان - به گزارش ايكوپرس، سورنا ستاری در مراسم افتتاح خط تولید آزمایشی ۳۰۱ گفت: ما فارغ التحصیلان فوق العاده ای داریم و دانش بالایی در شرکت های قطعه ساز داریم که تکنولوژی خوبی برای تولید قطعه دارند.
وی مهم ترین عامل را در مسیر موفقیت وجود راهبرد دانست و گفت: در ایران خودرو به صورت خاص اتفاقات بسیار خوبی افتاده که نتایج آن را خواهیم دید.
ستاری با اظهار خوشحالی از عملکرد ایران خودرو در مسیر توجه جدی به شرکت های دانش بنیان گفت: به خصوص در طراحی پلتفرم داخلی تلاش هایی صورت می گیرد که در آینده می توانیم خودرویی داشته باشیم که مردم از آن راضی باشند.
وی تاکید کرد: تا زمانی که به فکر وارد کردن پلتفرم و مونتاژ کردن باشیم این صنعت نیست بلکه کارخانه است که ایجاد اشتغال هم می کند، اما صنعت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد اشتغال می کند که باید به این سمت حرکت کنیم.
وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر قرار است محصولی از پژوهش و تحقیق بیرون بیاید، در آن پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخش خصوصی باید حضور داشته باشد و با بودجه‌های دولتی محصولی از تحقیقات بیرون نمی‌آید.