:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

کاهش رشد تولید نفت شیل امریکا

در حالی که تولید شیل امریکا افزایش می‌یابد و پرمین همچنان رکورد‌های جدید تولید را می‌شکند، سرعت رشد آن با کاهش اخیر تولید بسیاری شرکت‌ها کند شده است.
کد خبر: ۱۳۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
اقتصادگردان- به گزارش اویل پرایس، پس از اینکه قیمت نفت در سه ماهه چهارم 2018 سقوط کرد، بسیاری تولیدکنندگان مستقل هزینه‌های خود را در سال جاری کاهش دادند ولی سرمایه‌گذاران همچنان متقاعد نشده‌اند که سود مداوم خوبی داشته باشند.

در حالی که تولیدکنندگان بزرگ‌تر مثل شرکت‌های بزرگ اکسون و شورون در حال گسترش حضور خود در پرمین هستند و هدفشان افزایش میزان تولید طی چند سال آینده است، شرکت‌های کوچک اکتشافی و تولیدی حتی با وجود افزایش قیمت نفت امریکا به بالاتر از 60 دلار در هر بشکه، هنوز هم با چالش مواجه هستند. سرمایه‌گذاران و بانکداران در مورد سوددهی صنعت شیل تردید دارند.

برخی تولیدکنندگان کوچک که برای تامین مالی حفاری‌هایشان به وام‌گیری متکی هستند، حالا خود را در شرایطی می‌بینند که باید به دنبال جایگزینی برای ساختار بدهی باشند مثل اعلام ورشکستگی.طبق نظرسنجی از 161 شرکت انرژی، بخش نفت و گاز در سه ماهه دوم سال جاری پس از سه سال رشد، ثابت مانده است.

تولید نفت و گاز برای یازدهمین فصل پیاپی افزایش یافته ولی شاخص تولید نفت نشان می‌دهد رشد این تولید آهسته‌تر شده است . شاخص بی‌ثباتی 31 درجه بالا رفته و به پنجاه رسیده است که بالاترین حد از زمان معرفی این شاخص در 2017 است.