:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
دبیر ستاد تنظیم بازار مطرح کرد

ارایه 3 سناریو برای نرخ نان به دولت

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: کارگروه آرد و نان طی هفته‌های آتی 3 سناریو در مورد قیمت نان به دولت ارایه می‌دهد و دولت در مورد قیمت نان تصمیم‌گیری می‌کند.
کد خبر: ۱۳۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
اقتصادگردان- مسائل مطرح شده در مورد قیمت نان تاکنون فقط در حد کارشناسی مطرح شده و هیچ تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است.

عباس قبادی در مورد آخرین تصمیم اتخاذ شده درباره افزایش قیمت نان در کارگروه آرد و نان، گفت: فعلا هیچ تصمیمی در مورد قیمت نان اتخاذ نشده و آنچه در مورد افزایش قیمت نان در رسانه‌ها از من نقل قول شده است، به معنای افزایش حتمی قیمت نان نیست.

او بیان کرد: اکنون سه سناریو برای قیمت نان مطرح است، در سناریور اول بحث آزاد شدن قیمت نان مطرح شده و در سناریو دوم مطرح شده که روش فعلی ادامه یابد همچنین در سناریوی سوم حالت بینابین سناریوی اول و دوم در نظر گرفته شده است که البته همه این سناریوها فعلا در حد کارشناسی مطرح شده و در مورد هیچ کدام ستاد تنظیم بازار به جمع‌بندی نرسیده است.

قبادی با بیان اینکه سناریوهای مرتبط به قیمت نان باید طی جلسات دیگر بررسی و تکمیل و سپس به دولت ارایه شود، افزود: ستاد تنظیم بازار در حال حاضر به کمک کارشناسان و اتحادیه‌های مرتبط روی این موضوع کار می‌کند و نظرات خود را درباره افزایش قیمت نان یا چگونگی افزایش قیمت نان ارایه می‌کند و پس از بررسی با جمع‌بندی در قالب 3 سناریو نظارت را به دولت ارایه می‌کند.

او اظهار کرد: در جلسات کارگروه آرد و نان روی تغییر وزن چانه، کیلویی فروختن نان، افزایش 25 درصدی قیمت نان و حتی تغییر نیافتن قیمت نان و جبران هزینه‌های نان از روش‌های دیگر بحث شده است، اما هنوز در مورد هیچ کدام از نظرات ارایه شده تصمیم‌گیری نشده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: بیشترین سناریوی مورد توجه در جلسات افزایش نیافتن قیمت نان اما جبران هزینه‌ها از طریق دیگر است که البته در این مورد هم نتیجه‌ای حاصل نشده است. کارگروه آرد و نان طی هفته‌های آتی سه سناریو برای قیمت نان به دولت ارایه می‌دهد، اما در نهایت دولت درباره قیمت نان تصمیم‌گیر است و حتی ممکن است دولت اجازه افزایش قیمت نان را ندهد.