:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

حمایت وزارت صمت از تشکیل هلدینگ‌های صنعتی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بسترسازی و حمایت از راه‌اندازی هلدینگ‌های استانی با هدف جذب سرمایه‌های مردمی را حداقل در ۳ استان دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
اقتصادگردان- هدف این طرح، هدایت و جذب سرمایه‌های سرگردان به سوی بخش صنعت و تولید کشور است و این کار را با همکاری سازمان بورس پیگیری و دنبال می‌کنیم.
سعید زرندی با بیان اینکه برنامه جدی امسال در مجموعه وزارتخانه این است که بتوانیم سرمایه‌های سرگردانی را که در اقتصاد کشور وجود دارد به سمت تولید هدایت کنیم، افزود: اقتصاد ایران دچار پارادوکس نقدینگی شده است و در حالی که نقدینگی بسیار بالایی درکشور وجود دارد و باعث مشکلات زیادی در اقتصاد شده، بخش تولید از کمبود شدید نقدینگی رنج می‌برد، لذا باید به سمت هدایت نقدینگی به سمت تولید باشیم. او افزود: البته باید سرمایه‌گذاری در بخش تولید را جذاب کنیم، نمی‌شود بخش مولد مالیات را پرداخت کند و بخش غیرمولد با سودهای سرشار، از پرداخت مالیات در امان باشد. مالیات برعایدی سرمایه برای اقتصاد کشور لازم و ضروری است و امیدواریم هرچه زودتر به اجرا دربیاید. این مقام مسوول تاکید کرد: در این ارتباط به عزم همگانی نیاز است و مجموعه استان‌ها هم باید فعال شود و ظرفیت‌های مردمی را برای فعالیت و مشارکت فراهم کنیم، به ویژه خیلی از مردم به منطقه خود تعصب دارند و حاضر به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان خود هستند.