:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی ودارایی در بانک ملی ایران

دومین نشست مشترک شورای هماهنگی مدیران سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان تهران با محوریت حمایت از رونق تولید، بررسی عملکرد پرداخت تسهیلات کلان و ارزیابی راهکارها، طرح‌ها و موانع تامین مالی بنگاه‌های تولیدی به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این نشست که با حضور اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران، نمایندگان بانک‌ها، بیمه ها، گمرک و سایر مدیران سازمان های اجرایی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان تهران برگزار شد، کریمی با اشاره به این که منابع بانکی در استان تهران حامی تولیدکنندگان است، اظهار داشت: در سال جاری با ابزار اعتبارات اسنادی و خرید دین ،بخشی از خلاهای نقدینگی واحدهای تولیدی را پر خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که تامین مالی واحد های تولیدی در حال اجراست، تاکید کرد: درخواست افزایش نقدینگی و حجم پول مورد درخواست واحدهای تولیدی را به خوبی پاسخ خواهیم داد و زنجیره تامین مالی را برای آنها احیا می کنیم.

مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران در این نشست، رشد پرداخت تسهیلات بانک ها در سال گذشته نسبت به سال 96 را 26 درصد عنوان و اظهار کرد: بانک‌ها به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور تلاش‌های ویژه ای برای حمایت از تولید دارند که در این زمینه بانک ملی ایران خدمت سککوک را  با هدف ایجاد یک اکوسیستم جامع کسب و کار با ویژگی هایی منحصر به فرد شامل سادگی عمل و هزینه کم طراحی کرده است.

کریمی موضوعات اساسی بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و اجرای سند راهبردی استان را مهم دانست و افزود: اعضای این شورا نمایندگان سازمان های تاثیرگذار در اقتصاد استان هستند و این شورا می تواند نقش مهمی در استان در راستای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید ایفا کند.

فرزانه دهنادی  مشاور وزیر و  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در ادامه این نشست گفت: با رویکرد حمایت از مجتمع های صنعتی و واحدهای تولیدی و بازیابی منابع بانک‌ها برای حمایت از رونق تولید، با تدابیری خاص مطالبات بانک‌ها را در سال جاری پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امسال در صدد آن هستیم که دغدغه کارآفرینان و تولیدکنندگان بزرگ استان تهران حل شود و در عین حال با رویکرد وصول مطالبات بانک‌ها و حمایت از تولید کنندگان به رونق تولید کمک کنیم.

لازم به ذکر است، برگزاری نشست های مشترک شورای هماهنگی مدیران استانی سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور تبادل افکار و تجربیات و برنامه ریزی  برای اقدامات هماهنگ در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و همچنین اهداف و سیاست های مالی و اقتصادی کشور انجام می شود.