:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
شناسایی سود ۲۴۲تومانی بانک ملت برای هر سهم در سال 97 با 1147 درصد رشد نسبت به سال 97

12.5 برابر شدن سود هر سهم بانك ملت / افزایش سود 242 توماني هر سهم "وبملت" چشمگیر بود

بانک ملت در دوره يكساله 1397، مبلغ ۱۲۰ هزار و ۹۷۷ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد كه با توجه به 50 ميليارد سهم اين بانك، مبلغ 2420 ريال به ازاي هر سهم تعلق مي گيرد. اين ميزان سود هر سهم با توجه به رقم 194 ريال سال 96، به ميزان که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ تقريبا 12.5 برابر شده يا 1147 درصد رشد كرده است
کد خبر: ۱۳۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
اقتصاد گردان - بانک ملت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۲ هزار و ۴۲۰ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ رشد چشمگیری را نشان می دهد.
بانک ملت در دوره يكساله 1397، مبلغ ۱۲۰ هزار و ۹۷۷ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد كه با توجه به 50 ميليارد سهم اين بانك، مبلغ 2420 ريال به ازاي هر سهم تعلق مي گيرد. اين ميزان سود هر سهم با توجه به رقم 194 ريال سال 96، به ميزان که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ تقريبا 12.5 برابر شده  يا 1147 درصد رشد كرده است
بانک ملت در عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به اسفند۹۶ نيز برای هرسهم ۱۹۴ ریال سود محقق کرد که معادل ۱۴۱درصد سود پیش بینی شده این بانک است. وبملت در مدت مشابه سال 95 نيز برای هرسهم ۸۰ ریال سود شناسایی کرده بود.علت اصلی افزایش این سود  در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ را می توان در رشد ۸۶درصدی در آمدهای غیر مشاع جستجو کرد و در سال 97 نيز عوامل مختلفي شامل درآمدهاي مشاع و غير مشاع، كاهش هزينه تمام شده جذب منابع و استفاده از منابع ارزان قيمت، اثرگذار بوده است. 
بدين ترتيب بانك ملت در سه سال اخير 97- 1395 روندي صعودي و همراه با سود داشته و سود هر سهم آن از 8 تومان در سال 95 به 194 ريال در سال 96 و 242 تومان در سال 97 افزايش يافته است. 

 بانک ملت  قرار است روز 31 تيرماه با برگزاري مجمع عمومي به صورت هاي مالي خود با حضور اكثريت سهامداران رسيدگي كند.  اين بانك با سرمایه ۵۰ هزار میلیارد ریال، صورت های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.
 
به گزارش ايستانيوز، بانک ملت در دوره یاد شده، مبلغ ۱۲۰ هزار و ۹۷۷ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ هزار و ۴۲۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل یک هزار و ۹۵۱ درصدافزایش داشته است.
 در گزارش حسابرسی شده بانک ملت نسبت به گزارش حسابرسی نشده، تنها یک درصد کاهش سود هر سهم به سبب افزایش جمع هزینه‎ها مشاهده می‌شود. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۸۰ هزار و ۵۵۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. 
"وبملت" در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۵ هزار و ۹۰۵ میلیارد و ۸۶۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۱۱۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.  بانک ملت در صورت های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به دوره یاده شده، سود هر سهم را مبلغ ۲ هزار و ۶۱۷ ریال و سود خالص را ۱۳۱ هزار و ۲۰۱ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال اعلام کرده بود.