:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

واحدهای یک و دو بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان افتتاح شد

واحدهای بخار یک و دو نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد و با افتتاح این واحدها در بخش بخار ۳۲۰ مگاوات به ظرفیت این نیروگاه افزوده شد.
کد خبر: ۱۳۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
اقتصادگردان- محسن طرزطلب - مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی - در حاشیه مراسم بهره‌برداری واحدهای یک و دو بخار نیروگاه شیروان اظهار کرد: ظرفیت این واحدها در مجموع ۳۲۰ مگاوات است و ۹۰ مگاوات نیز از طریق افزایش توان عملی واحدهای گازی با روش مدیا به ظرفیت این نیروگاه افزوده شده که در مجموع افزایش ۴۱۰ مگاواتی به ظرفیت این نیروگاه را شاهد هستیم.

طرزطلب خاطر نشان کرد: این نیروگاه دارای ۶ واحد گازی و ۳ واحد بخاری بوده که با تکمیل واحد سوم بخار این نیروگاه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تا پایان سال جاری ظرفیت کل این نیروگاه به ۱۴۳۴ مگاوات خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت برق حرارتی هزینه ساخت هریک از واحدهای بخار را بالغ بر ۱۳۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: از محل تبدیل هر واحد گازی به سیکل ترکیبی ۲۵۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی سوخت حاصل می‌شود که سالانه در مجموع ۵۰۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در سوخت گاز طبیعی نیروگاه به‌وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: در بخش بهره برداری از این پروژه ۱۸۰ نفر به صورت دائم اشتغال دارند و در طرح توسعه واحد واحدهای بخار به طور متوسط ۴۸۰ نفر مشغول به کار می‌باشند.
طرزطلب خاطر نشان کرد: این پروژه پاسخ مناسبی به نیاز روزافزون رشد مصرف برق در منطقه خواهد بود و تکمیل واحد باقی مانده علاوه بر کمک به پایداری شبکه سراسری زمینه استفاده حداکثری از توان مهندسی داخل کشور را فراهم می‌سازد.

وی پیمانکار اصلی این پروژه نیروگاهی را شرکت مپنا عنوان کرد و از شرکت مشانیر به عنوان مشاور اصلی این پروژه نام برد.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شیروان احداث شده و پیمانکار اصلی آن شرکت مپنا و مشاور آن شرکت مشانیر است.