:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد :

تشکیل هلدینگ‌های استانی در برنامه وزارت صمت

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بسترسازی وحمایت از راه انداری هلدینگ های استانی با هدف جذب سرمایه های مردمی را حداقل در3 استان دنبال می کنیم.
کد خبر: ۱۳۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
اقتصادگردان- به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی گفت: هدف این طرح، هدایت و جذب سرمایه‌های سرگردان به سوی بخش صنعت و تولید کشور است و این کار را با همکاری سازمان بورس پیگیری و دنبال می کنیم.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: برنامه جدی امسال در مجموعه وزارتخانه این است که بتوانیم سرمایه‌های سرگردانی را که در اقتصاد کشور وجود دارد به سمت تولید هدایت کنیم.

زرندی گفت: اقتصاد ایران دچار پارادوکس نقدینگی شده است و در حالی که نقدینگی بسیار بالایی درکشور وجود دارد و باعث مشکلات زیادی در اقتصاد شده ، بخش تولید از کمبود شدید نقدینگی رنج می برد ، لذا باید به سمت هدایت نقدینگی به سمت تولید باشیم.

معاون طرح وبرنامه افزود: البته باید سرمایه گذاری در بخش تولید را جذاب کنیم، نمی شود بخش مولد مالیات را پرداخت کند و بخش غیرمولد با سودهای سرشار، از پرداخت مالیات در امان باشد.

وی تاکید کرد: مالیات برعایدی سرمایه برای اقتصاد کشور لازم و ضروری است و امیدواریم هرچه زودتر به اجرا دربیاید.

زرندی همچنین توضیح داد: در یزد به عنوان نخستین استان، جلسات و مذاکراتی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تشکیل هلدینگ استانی برگزار کردیم تا بتوانیم این موضوع را به عنوان نخستین استان ،در کشور اجرا کنیم و سپس در سایر استان‌ها نیز اجرا خواهیم کرد.

زرندی تصریح کرد: در گام اول با حدود ۳۰ سرمایه‌گذار استان یزد مذاکره اولیه انجام شد که بتوانیم حدود هزار میلیارد تومان برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: در این ارتباط به عزم همگانی نیاز است و مجموعه استان ها هم باید فعال شود و ظرفیت‌های مردمی را برای فعالیت و مشارکت فراهم کنیم، به ویژه خیلی از مردم به منطقه خود تعصب دارند و حاضر به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان خود هستند.

وی افزود: در این موضوع ، شخص استاندار، نمایندگان و رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت باید تلاش و مشارکت فعالی داشته باشند.