:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر صنعت:

تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره برای صنایع در سال جاری افزایش یافت

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد صدور پروانه بهره‌برداری صنایع در دو ماه نخست امسال را از جلمه دستاوردهای کشور دانست و گفت: در دو ماه نخست امسال تاکنون ۸۶۲ پروانه بهره‌برداری جدید در کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۳۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
اقتصادگردان- سعید زرندی در همایش تجلیل از صنعتگران برتر استان یزد اظهار کرد: اگر اولویت مسئولان رونق تولید و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی باشد، قطعاً مشکلات توسعه‌ای برطرف و دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر تأمین اجتماعی و بانک‌ها هم به اهداف تجاری و اقتصادی خود می‌رسند.

وی با بیان این‌که سال ۹۷ بر اساس شاخص‌های مختلف جزو سخت‌ترین سال‌های ایران اسلامی بود، افزود: استکبار هر آنچه که داشت در تحریم‌های خصمانه علیه ایران به کار گرفت و نتوانست در مقابله هدف و اراده صنعتگران ایرانی مقاومت کند.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد صدور پروانه بهره‌برداری طی دو ماه نخست امسال را از جلمه دستاوردهای کشور دانست و گفت: طبق اطلاعات به دست آمده در دو ماه نخست سال ۹۸ تاکنون ۸۶۲ پروانه بهره‌برداری در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی صادر شده است.

زرندی افزایش سه درصدی مصرف برق واحدهای صنعتی و تولیدی کشور را از دیگر نشانه‌های توسعه فعالیت اقتصادی عنوان و تصریح کرد: رونق تولید کلید روشن و خاموش ندارد بلکه مستلزم تغییر نگرش است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در سال ۹۷ صادرات حوزه نساجی کشور از یک میلیارد و ۳۱ میلیون دلار با شش درصد افزایش به یک میلیارد و ۹۳ میلیون دلار رسیده است، ادامه داد: واردات در حوزه نساجی ۳۱ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی نیاز صنعتگران برای برنامه‌ریزی دقیق، تصریح کرد: ما امروز در کشور با شرایطی مواجه هستیم که باید سرمایه‌گذاری دولتی را به بخش خصوصی تفویض کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه نقدینگی کشور ۱,۸۸۰ هزار میلیارد تومان است، تأکید کرد: نقدینگی کشور باید به نفع صنعتگران و حمایت از رونق تولید هدایت شود.