:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
مدیرعامل فرودگاه‌ها:

هیچ نگرانی بابت سن هواپیماها نداریم

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: حدود ۲۲۰ فروند هواپیما با متوسط عمر ۲۰ سال در حال عملیات هستند که هیچ نگرانی بابت سن آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
اقتصادگردان- سیاوش امیرمکری با بیان اینکه فرودگاه‌های کشور بر اساس نیاز اعزام، پذیرش مسافران در هر منطقه‌ای را انجام می‌دهند، اظهار کرد: توسعه در بخش زیرساخت‌های ترمینالی و فضاهایی که به ارائه سرویس‌های مسافران می‌پردازد و همچنین در بخش مربوط به زیرساخت‌های ارائه خدمات ناوبری و فضاهای پارکینگ و باند فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همه اقداماتی که در فرودگاه در بخش عمران صورت می‌گیرد متأثر از نیازها، تقاضای مسافر و ایرلاین است که با توجه به ناوگان هواپیمایی و هوایی کشور، گاهاً نیاز به توسعه عوامل پروازی، ایجاد تجهیزات هوانوردی متناسب در فرودگاه‌ها برای پرواز ایمن تر پیدا می‌شود تا لغو پروازها کمتر صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به مسافرین توسط ترمینال‌ها متناسب با نیاز هر منطقه و متناسب با طرح جامعی که برای فرودگاه‌ها در نظر گرفته شده، انجام می‌شود.

امیرمکری در ادامه در پاسخ به اینکه با توجه به تحریم‌ها، آیا این موضوع در فرودگاه‌های کشور تأثیرگذار بوده است یا خیر، افزود: عمده نیاز فرودگاه‌های کشور در بخش طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و توسعه زیرساخت‌ها در ساختمان‌ها، ترمینال‌ها و حتی عوامل پروازی توسط پیمانکاران داخلی به خوبی انجام می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: تجهیزات ترمینالی و بخشی از تجهیزات هوانوردی از منابع تولید کننده داخلی قابل تأمین بوده اما بخشی از تجهیزات هوانوردی که مربوط به ارائه سرویس‌های نظارتی، اداری و سیستم‌های هدایت هواپیما به سمت فرودگاه است باید از کشورهای دیگر وارد شود.

امیرمکری تصریح کرد: به خاطر شرایط تحریمی با مشکلات تهیه تجهیزات مواجه هستیم اما با راه‌هایی که وجود دارد و طی سال‌های گذشته هم از آن مسیرها و راه‌ها استفاده می‌شد سعی شده نیازها تأمین شود و تنها تأمین بخشی از تجهیزات هوانوردی برای ما محدودیت ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۲۰ فروند هواپیما در حال عملیات هستند و تقریباً عمر متوسط ناوگان هوایی کشور حدود بین ۱۹ تا ۲۰ سال است، افزود: هیچ نگرانی بابت سن ناوگان هوایی کشور وجود ندارد و نگهداری آنها با کیفیت بالایی در حال انجام است.

امیرمکری اضافه کرد: اینکه برخی پروازها به علت نقص فنی در فرودگاه‌های دیگر فرود می‌آیند، طبیعی است و نقص فنی برای همه دستگاه‌ها پیش می‌آید.

وی در خصوص وضعیت فرودگاه‌های مازندران نیز ابراز کرد: در فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر پروژه‌هایی از قبل شروع شده که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه در فرودگاه ساری نصب دستگاه آی ال اس است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این سیستم می‌توان سرویس‌های ایمن تری را به پروازهایی که انجام می‌شود ارائه داد.

وی تصریح کرد: همچنین زه کشی عوامل پروازی فرودگاه ساری در حال انجام بوده که جزو پروژه‌های مهم است.

امیرمکری در ادامه با اشاره به اینکه در فرودگاه نوشهر نیز بخش نهایی طرح توسعه ترمینال در حال اجرا است که ظرف دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد، گفت: با اتمام این طرح ظرفیت فرودگاه به دو برابر افزایش می‌یابد. همچنین محوطه سازی فرودگاه نیز در حال طراحی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: در فرودگاه رامسر نیز احداث باند جدید فرودگاه در حال پیگیری است که تا هفته‌های آینده با رفع موانع موجود این پروژه نیز عملیاتی خواهد شد.