:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
يكه زارع: انديشه هاي خلاق چرخ صنعت و اقتصاد کشور را مي گردانند

پيام مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو به مناسبت روز صنعت و معدن

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در پيامي ضمن گراميداشت دهم تيرماه، روز صنعت و معدن، بر بهره‌گيري از ظرفیت و توانايي داخلی بویژه قابليت‌هاي تشكل‌هاي صنعتي و مراکز علمی و دانش بنيان‌ براي عبور از مانع تحريم ها تاكيد كرد
کد خبر: ۱۳۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
اقتصادگردان- به گزارش ايكوپرس، مهندس هاشم يكه زارع اعلام کرد:  اين روز فرصت مغتنم تلاش برای اعتلای نام صنعت و معدن به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های محرک اقتصاد است.


متن كامل پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم، روز صنعت و معدن را به همه صنعتگران و پيشه ورانی كه چرخ اقتصاد كشور به قوت بازوان توانمند، انديشه بلند و تلاش‌هاي وصف ناپذيرشان درحال چرخش است، بويژه خانواده بزرگ صنعت خودرو كشور تبريك و تهنيت مي گويم.
ترديدي نيست که‌ رشد و استقلال صنعتي کشور که امروز به آن مي باليم، تنها با همت بلند فرزندان اين مرز و بوم میسر شده است آنانکه توانسته‌اند در پرتو مسئوليت‌پذيري، تعهد و تخصص و با اتكاء به خلاقيت و هوشمندي خود مجموعه صنعت كشور را ارتقا دهند.
در فضاي فعلي ايجاد شده توسط دولت آمريكا كه خودروسازي را در كانون تحريم هاي ظالمانه قرار داده، صنعتگران كشور در قطع وابستگي به منابع خارجي پيشقدم شده و براي خودكفايي در توليد تلاش مي كنند.
بي ترديد، يكپارچگي و پيوند ميان صنعتگران و توليدكنندگان در مواجهه با شرايط تحميلي فعلي و پايداري دربرابر آن، برگ درخشاني را به تاريخ كشور خواهد افزود و برآيندهاي آن به عنوان ميراثي براي آيندگان به ثبت خواهد رسيد.
خودروسازي كشور و در راس آن گروه صنعتي ايران خودرو در گذر زمان ثابت کرده است كه در عین استقبال از پيوستن به زنجيره جهاني توليد، زير بار سلطه بدخواهان صنعت كشور نرفته و با نگرش ملي در توسعه صنعتي، توانسته بحران هاي مختلف را مستقل از سياست هاي زورگويانه استعمارگران پشت سر بگذارد.
صنعت و معدن به شمول کلی در نقش پیشران توسعه صنعتی، وظیفه ارزشمند تامین معیشت، اشتغال و مدیریت منابع در راستای توسعه اقتصادی کشور را عهده‌دار است. در ایفای این وظیفه ارزشمند است که امیدواریم دست‌اندرکاران و صاحبان این بخش تلاش خود را به کاربندند تا در رهگذار این خدمت، کارنامه‌ای مقبول فرا روی دیده‌گان قرار دهند و در داوری ولی‌نعمتان خود که همانا ملت بزرگ ایران هستند، عملکردی ارزشمند داشته باشند.
فرض بر ماست که به حکم وظیفه شفافیت بیشتری در فرآیند خدمت‌رسانی به‌ویژه در سالی که بر پیشگاه آن «رونق تولید» ملی نقش بسته است داشته‌ باشیم و با تاسی به لطف ملت، در  اجرایی کردن برنامه‌های خود در عرصه تولید و صنعت، موجی نو در تولید و اشتغال کشور ایجاد كنيم.
بی‌شک در تحقق این آرمان، محوری‌ترین فعالیت، رونق ساخت داخل است. در این راستا استراتژی تولید محصولات و قطعات مورد نیاز داخلی یکی از جدی‌ترین راهبردهای فعالیت صنعتی و تامین و فراوری مواد اولیه برای آن از مهم‌ترین اقدامات در حوزه معدنی کشور خواهد بود، تا بدین‌وسیله در سایه مجموعه فعالیت‌های زیرساختی بتوانیم ضمن رونق دادن به تولید و توسعه اشتغال، نقشی درخور در کاهش واردات ایفا کنیم.
در این راستا، کیفی‌سازی تولید یکی از اساسی‌ترین رویکردهایی است که در تولید داخل باید مورد توجه قرار گیرد. این رویکرد در کنار کاهش هزینه‌ها به همراه ارتقای فناوری‌ تولید و همچنین بروزآوری زیرساخت‌های تولید صنعتی موجب افزایش رضایتمندی مخاطبان و رقابتی شدن محصولات در بازار داخلی و بین‌المللی خواهد شد.
ان شاء الله در سايه رهنمودهاي مشفقانه مقام معظم رهبري و تدابير دولت محترم، سرمايه‌ها در خدمت رونق تولید ملی قرار گرفته و مسير بالندگي و اعتلاي صنعت كشور بهتر از گذشته طي شود.