:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

یک بازار هدف یک بسته صادراتی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: لازم است با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و سطح مراودات جمهوری اسلامی، برای هر کشور بسته سیاستی صادراتی مشخص تدوین شود.
کد خبر: ۱۳۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
اقتصادگردان- سعید زرندی در نشست کمیته هماهنگی تجارت خارجی افزود: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است، همه مسوولان و اقتصاددانان اتفاق‌نظر دارند که راه برون‌رفت از این مشکلات صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: در برنامه وزارتخانه در سال جاری هم بطور ویژه به موضوع توسعه صادرات توجه شده است. معاون طرح و برنامه گفت: در کمیته هماهنگی تجارت خارجی، علاوه بر سازمان توسعه تجارت، نمایشگاه بین‌المللی و صندوق ضمانت صادرات، اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های مشترک اتاق هم حضور دارند تا با یک اتفاق نظر موضوع صادرات پیگیری شود. زرندی تاکید کرد: برای توسعه صادرات، باید الزامات و نقش همه دستگاه‌ها خصوصا وزارت امور خارجه تعریف شود و باید از همه این ظرفیت‌ها بهره مند شد.

وی تصریح کرد: باید اولویت‌ها و اقدامات ویژه برای توسعه صادرات مشخص شود و در این موضوع با همفکری همه صاحب نظران و صادرکنندگان اقدام خواهد شد. معاون طرح و برنامه ادامه داد: در جلسات منظمی که با انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی و معدنی برگزار می‌شود، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آنها در صادرات به بحث گذاشته می‌شود. زرندی همچنین گفت: چهار کمیته هماهنگی صنعت، معدن، تجارت خارجی و بازرگانی داخلی بطور منظم برگزار می‌شود و در آن وظایف سازمان‌ها و معاونت‌های وزارتخانه مشخص وبرنامه‌ها و اقدامات آنها رصد و پایش می‌شود.