:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر اقتصاد:

آغاز عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ مولد سازی دارایی های دولت در آینده نزدیک

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ مولد سازی دارایی های دولت و هدایت نقدینگی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند صبح امروز طی سخنانی در نشستی با اصحاب رسانه، با اعلام این خبر، از راه اندازی مجموعه ای تحت عنوان "امید شهر" با استفاده از بخشی از اموال منجمد بانک سپه و با همکاری بانک شهر در آینده نزدیک خبر داد که می تواند ضمن خروج بخشی از اموال دولت از رکود، با عرضه چهار هزار واحد مسکونی، به کاهش قیمت مسکن نیز کمک کند.

 این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل صادرات از سوی گمرک جمهوری اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه با وجود همه فشارها و تنگناها، در آمد کشور از محل صادرات غیر نفتی در سال ۱۳۹۷ تقریبا بطور کامل تحقق پیدا کرد و همین روند در سه ماهه اول امسال نیز به لحاظ وزنی و ارزشی ادامه دارد.

 دژپسند با اعلام اینکه با توجه به آمار و ارقام، روند تحقق درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی کشور نیز در سه ماهه امسال، مطلوب بوده است، تاکید کرد: نتیجه مثبت مجموع سیاست های دولت را می توان در این آمار  و ارقام، مشاهده کرد.

 وزیر اقتصاد با یادآوری فشارها و مضایق تحمیلی دشمنان نظام برای جلوگیری از سرمایه گذاری در کشور، اظهار داشت: روزی که من به وزارت اقتصاد امدم، رقم سرمایه گذاری خارجی مصوب، معادل ۱.۷ میلیارد دلار بود که با تمهیدات و تلاش های صورت گرفته، در چهار ماهه آخر سال گذشته، این رقم به چهار میلیارد دلار افزایش یافت.

 وی افزود: این نشانه ای است که ما در مقابل همه تلاش های دشمن برای انسداد مسیرهای تامین مالی کشور عملکرد مناسبی داشته ایم.

 وزیر اقتصاد در ادامه با تاکید بر اهمیت بهبود فضای کسب و کار در تقابل با سیاست های خصمانه دشمن، اظهار داشت: درست است که رتبه ما در شاخص بهبود فضای کسب و کار چهار رتبه کاهش پیدا کرده است اما این نزول رتبه بخاطر کاهش امتیاز ما نیست، کما اینکه در برخی شاخص ها از جمله تجارت برون مرزی ۴۹ رتبه صعود داشته ایم.