:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اصلاح نظام بودجه‌ریزی در ۴ محور و ۲۴ برنامه

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در ۴ محور درآمدهای پایدار، هزینه‌های کارآمد، ثبات اقتصادی و تقویت نهادی باید ۲۴ برنامه را اجرا کنیم
کد خبر: ۱۳۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
اقتصاد گردان - محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: این جلسه مرتبط با شرایط فعلی کشور با توجه به اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر علیه کشور ما برگزار شد. وی گفت: برای اینکه حقوق همه کارکنان دولت سر وقت پرداخت شود و طرح‌های عمرانی را انجام دهیم حتماً نیاز به بودجه ریزی متناسب با شرایط فعلی کشور داریم، به همین دلیل امروز همه وقت ستاد اقتصاد مقاومتی به این موضوع اختصاص یافت که چطور بودجه سال جاری را اصلاح کنیم و برای سال‌های آینده ساختار بودجه ریزی اصلاح شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: به همین منظور گزارشی ارائه شد که تا پایان سال ۹۸ بتوانیم منابع و مصارف را بر اساس پرداخت حقوق کارمندان و اجرای طرح‌های عمرانی با اولویت بندی انجام دهیم.

نوبخت گفت:‌ ما می‌توانیم ۶۲ هزار میلیارد تومان بودجه را در بخش هزینه‌ها جابجا کنیم و ۷۶ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف کمک بگیریم که همه اینها در جلسه امروز مطرح شد تا اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی تکلیف خود را بدانند و با سازمان برنامه و بودجه همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: برای سال‌های آینده برای در امان ماندن از شوک‌ها و تکان‌هایی که هر از گاهی در اثر تغییر مصرف نفت و بنزین در جهان به وجود می‌آید باید این اقلام از بودجه خارج شود. در جلسه امروز ستاد فرماندهی توضیح داده شد که چطور در ۴ محور درآمدهای پایدار، هزینه‌های کارآمد، ثبات اقتصادی و تقویت نهادی باید ۲۴ برنامه را اجرا کنیم که ۱۱ برنامه در سال جاری و ۱۳ برنامه برای سال آینده اجرا شود و چه همکاری‌هایی لازم است. توافق شد قبل از طرح در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا این موضوع در دولت مطرح شود.