:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

نیروگاه سیکل ترکیبی اسلام آباد با مشارکت ٢٢٠ میلیون یورویی بانک صادرات ایران در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت

​فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی اسلام آباد با ظرفیت اسمی ٣١٠ مگاوات با مشارکت ٢٢٠ میلیون یورویی بانک صادرات ایران به مرحله بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
اقتصادگردان- به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، همزمان با پیش‌راه‌اندازی واحد گازی نیروگاه مولد برق اسلام‌آباد با ظرفیت اسمی ٣١٠ مگاوات در فاز اول در شبکه برق سراسری کشور، شرایط لازم برای بهره‌برداری نهایی از این نیروگاه فراهم شده است.
این نیروگاه از جمله نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با فناوری کلاس F و ظرفیت ٤٨٤ مگاوات با مشارکت ٢٢٠ میلیون یورویی بانک صادرات ایران از محل صندوق توسعه ملی احداث شده که در ارتقای توان تولید برق شبکه سراسری کشور تاثیر گذار است.
بهره برداری از طرح های بزرگ ملی با حمایت مالی (ارزی-ریالی) بانک صادرات ایران در  اغلب استان‌های کشور در قالب عقود مشارکت مدنی، فروش اقساطی مواد اولیه، جعاله و سایر عقود بانکداری بدون ربا انجام شده که در اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم، رفع محرومیت و آبادانی مناطق مختلف کشور نقش اساسی ایفا کرده است.
بانک صادرات ایران عمدتاً در جهت هدایت تسهیلات در بخش‌های مولد و صنعتی در صنایع بالادستی و زیربنایی مشارکت کرده است. با این حال بخش‌های خدماتی نیز در این راستا از این تسهیلات بی‌نصیب نبوده و مورد حمایت قرار گرفته‌اند. حمایت در تامین مالی ساخت کارخانجات سیمان، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، کارخانجات و واحدهای فولادی، صنایع دریایی و بندری، پتروشیمی، صنایع ریلی و جاده ای، نفت، لوازم ساختمانی و خانگی، ذوب آهن، هتل و گردشگری، مسکن، مواد و صنایع غذایی، ریسندگی و سایر بخش‌ها نقش غیر قابل انکاری در محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق کمتر برخوردار کشور داشته و در عین حال با پرداخت تسهیلات به صورت سرمایه ثابت به حفظ و پایداری اشتغال کمک جدی کرده است.
مشارکت ٢٣٠ میلیون یورویی برای ساخت شرکت انرژی گستر جم (نیروگاه)، تامین مالی ٢٢٠ میلیون یورویی برای احداث شرکت مولد برق اسلام‌آباد، تامین مالی ١٩٩ میلیون یورویی برای تاسیس شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس و مشارکت در احداث شرکت برق مپنا گناوه از جمله فعالیت‌های مالی این بانک در کمک به ارتقای توان تولید برق و انرژی در کشور بوده است.