:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تعرفه خدمات نظام مهندسی ۲۵ درصد افزایش یافت

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: تعرفه خدمات نظام مهندسی در سال ۹۶ تغییر نکرده و در اواخر سال ۹۷، معادل ۲۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۳۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
اقتصادگردان- محمد طاهری درباره افزایش تعرفه خدمات نظام مهندسی در اواخر سال گذشته گفت: تعرفه خدمات نظام مهندسی در سال ۹۶ تغییری نکرد و در اواخر سال ۹۷ نیز تا سقف ۲۵ درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر مردم هر خدماتی که دریافت می‌کنند، باید هزینه آن را پرداخت کنند و بنابراین، این افزایش تعرفه کمترین اتفاقی بود که باید برای جامعه مهندسی رخ می‌داد. او افزود: بر این اساس وظیفه خود می‌دانم تعرفه نظام مهندسی در سال ۹۸ را افزایش دهم؛ این در حالی است که نرخ تعرفه خدمات نظام مهندسی در آخرین افزایش، نسبت به نرخ تعرفه این خدمات در سال ۸۳، تنها ۵۰ درصد بیشتر شده است؛ بنابراین همچنان تعرفه فعالیت‌های مهندسی، از جایگاه واقعی خود فاصله دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، در مورد تخلف ۴۰ میلیاردی مدیران این سازمان در سال‌های گذشته و نتایج بررسی شده از سوی محاکم قضایی در پیگیری این پرونده گفت: تخلفات مربوط به این پرونده در دادسرای شماره ۸ در حال پیگیری است، مراحل بازپرسی آن تکمیل شده و به زودی پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد. البته در گذشته، در دادسرا چند حکم وثیقه برای متخلفان بانکی صادر شده بود؛ اما این مبلغ همچنان از سوی دستگاه قضایی بلوکه شده است. طاهری درباره امضافروشی برخی مهندسان تاکید کرد: من امضافروشی را نه تنها قبول ندارم، بلکه آن را هم رد می‌کنم؛ چراکه اگر در ارایه خدمات مهندسی از سوی برخی مهندسان، کم‌کاری رخ می‌دهد صرفاً یک کم‌کاری است، هر چند قبول دارم وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظارت و کنترل بر خدمات مهندسان ناظر است؛ اما به هر حال بخشی از این کم‌کاری‌ها به خود سازمان بر می‌گردد که در نظارت‌ها بعضا کوتاهی کرده و بخشی هم به نحوه اعطای صلاحیت‌ها به مهندسان مرتبط است که باید با تغییر رویه در نحوه تأیید صلاحیت حرفه‌ای مهندسان این کم‌کاری را جبران کرد.