:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
مدیر امور فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات مطرح کرد:

بانکداری باز گامی به سوی تحول دیجیتال

مدیر امور فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات گفت: با توجه به تحولات ناشی از استقرار فناوری های نو و روش های نوین بانکداری می توان گفت بانکداری باز، گامی به سوی تحول دیجیتال است.
کد خبر: ۱۳۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
اقتصادگردان- مهندس عشرت عدالت در نشست بهره بداری از بستر بانکداری باز در بانک توسعه صادرات ایران گفت: با توجه به تحولات ناشی از استقرار فناوری های نو و روش های نوین بانکداری می توان گفت بانکداری باز، گامی به سوی تحول دیجیتال است.

عدالت افزود: لزوم حرکت به سمت بانکداری باز احساس به دلایلی چون نیازهای جدید مشتریان و کشش تقاضا فراتر از سرویسهای پایه ای مالی، تمرکز زدایی، مطالبه تاریخی، ناکارآمدی نظام اقتصادی و بزرگ شدن بانکها ناگزیر است.

وی خاطر نشان کرد: فشار فناوری های نوین و نوآوری هاب باز، بدون مرز همچون بلاک چین در صنعت بانک جذابیت دوجانبه برای بانکها و نهاد ثالث ایجاد کرده و از سوی دیگر مشاهده تجارب موفق، کاهش ریسک، رضایت و افزایش مشتری احساس شد؛ از مدت ها پیش مدیریت عامل بانک توسعه صادرات همواره بر ورود به بانکداری باز و استفاده از فناوری های نوین بانکداری تاکید داشت.

عدالت اظهار داشت:ظهور فین تکها و تسهیل گرها-کسب و کارهای جدید،تجاری سازی ایده های نوآورانه و ایجاد زنجیره ارزش در ارائه خدمات مالی، یکپارچه سازی محصولات بانکی با خدمات بازیگران زنجیره تامین باعث شد، بانک ها به اجرای بانکداری باز متمایل شوند .

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایران با ذکر این نکته که تحول دیجیتال "رویکرد مبتنی بر پارادایم اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد" در این تسریع این جریان بی تاثیر نبوده، گفت: بستر بانکداری باز با رعایت استاندارهای معتبر بین المللی ایجاد شد و می توان گفت این سامانه از نظر تکنولوژی، استانداردهای جهانی از جمله PSD2 برخوردار بوده و قابلیت مقیاس پذیری بالایی دارد؛ لازم به ذکر است این زمینه ار مشاورین خبره اروپایی بهره گرفته ایم.

عدالت گفت: از بعد امنیتی این سامانه عدم افشای اطلاعات حساس و هویتی مشتری را به طرف ثالث تضمین می کند و توانایی کنترل ریسک هر سرویس بر اساس زمان، تعداد، مبلغ، اعتبار و الگوی فراخوانی را دارد؛ همچنین امکان احراز هویت و امضا دیجیتال متمرکز از طریق نماد را داراست.

به گفته این مدیر اجرایی در زمینه زیرساخت، از بهترین و قوی ترین زیرساخت های شرکت خدمات بهره گرفته شده و پرسنل مجرب عملیاتی مجری آن بوده اند و از دانش و تجربه جندین شرکت معتبر قدیمی در تولید و نگهداری سامانه های بزرگ بانکی استفاده و در هر مرحله از ساز و کار های جامع مدیریت رخداد و رفع مغایرت برخوردار بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، مراسم رونمایی از سامانه بانکداری باز صبح دیروز بیست و هشتم خرداد ماه در بانک توسعه صادرات ایران برگزار و اولین تراکنش در این سامانه از سوی شرکت تامین سرمایه آرمان بعنوان نخستین مشتری با حضور جمعی از دست اندرکاران راه اندازی این سامانه، انجام شد.