:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رونمایی از ١٣ اتوبوس دو کابین که با درآمد طرح ترافیک خریداری شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران بر ضرورت توسعه حمل‌ونقل عمومی و کارآمد تاکید کرد و گفت: ١٣ دستگاه اتوبوس دو کابین و ١١٧ دستگاه مینی‌بوس به چرخه عمومی پایتخت ملحق می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
اقتصادگردان- پیمان سنندجی روز گذشته در آیین بهره‌برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران که با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری برگزار شد، گفت: ٦٠ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی در حال حاضر فرسوده است. با وجود تمام تلاش‌ها برای نوسازی ناوگان، متاسفانه هنوز با فرسودگی ناوگان دست به گریبانیم. گرچه با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که در این زمینه برگزارشده، امیدواریم شاهد توسعه و نوسازی ناوگان از محل یارانه سوخت تا پایان سال باشیم. او از خرید ١٣ دستگاه اتوبوس دو کابین جدید از محل عوارض طرح ترافیک خبر داد و گفت: بیش از ٤٠ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های دوکابین جدید هزینه شده است.١١٧ دستگاه مینی‌بوس از طریق بخش خصوصی خریداری‌ شده که در خطوط طراحی‌ شده به‌کارگیری خواهند شد. همچنین خرید و تامین ٥٠٠دستگاه مینی‌بوس دیگر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با حمایت بخش خصوصی و تعامل خودروسازان تا پایان سال به چرخه عمومی پایتخت ملحق شوند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در ادامه از تکمیل طرح راه‌اندازی سیستم هوشمند اعلام نام ایستگاه در خطوط تندرو خبر داد و گفت: گرچه پیش از این وعده داده بودم تا پایان اردیبهشت‌ ماه تمامی خطوط تندرو به این سیستم تجهیز خواهند شد اما با وجود تحریم‌ها تکمیل تمامی خطوط اندکی زمان‌بر شده و تا پایان تیرماه تمامی خطوط تندروی پایتخت به سیستم هوشمند اعلام صوت، مجهز خواهند شد. پیروز حناچی شهردار تهران نیز در حاشیه ایین بهره‌برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا دولت سهم خود را در تامین اتوبوس‌های درون شهری می‌پردازد، گفت: در گذشته شهرداری این موضوع را پیگیری نمی‌کرد و دولت هم سهم خود را نمی‌پرداخت، اما از این پس با کمک وزارت اقتصاد میزان این بدهی‌ها مشخص می‌شود و برای رفع این مشکل نیز در حال تهاتر هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوسرانی تنها ۱۰ درصد از هزینه‌های خود را می‌تواند تامین کند، ادامه داد: مابقی هزینه‌ها باید به صورت یارانه از سوی دولت پرداخت شود که در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد. شهردار تهران در پاسخ به این سوال که اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که امروز وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شوند تا چه اندازه متعلق به بخش خصوصی است، گفت: مینی‌بوس‌ها را بخش خصوصی راه‌اندازی می‌کند و نیاز است که دولت در این زمینه کمک و همراهی کند. اودرباره تعدیل در دفتر شهردار تهران هم گفت: به هر صورت کوچک بودن و بهره‌وری بالا اصل است و باید در دفتر شهردار هم این اتفاق بیفتد. حضور و رسوب ۲۴۰ نیرو در دفتر شهردار را قبول ندارم و اگر قرار است بخش‌های مختلف شهرداری چابک شود این اتفاق می‌تواند از دفتر شهردار شروع شود.