:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
طرح جدید دولت برای مسکن کارمندان

روحاني: رشد اقتصادی امسال مثبت می‌شود

رییس جمهور گفت: آمارهای سه ماهه نشان می‌دهد برغم رشد منفی اقتصادی، تا پایان سال رشد مثبت خواهد شد
کد خبر: ۱۳۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
اقتصاد گردان - حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها حرکت‌های خوبی در بخش اقتصادی در کشور انجام شده است، افزود: آمارهای سه ماهه نشان می‌دهد برغم رشد منفی اقتصادی تا پایان سال رشد مثبت خواهد شد و برای پروژه‌های عمرانی برای سال جاری بودجه‌های لازم در نظر گرفته شده و در سه ماهه اول سال با پرداخت این اعتبارات حرکت‌های خوب عمرانی ادامه خواهد داشت.

روحانی با اشاره به قول وزیر راه و شهرسازی برای تحویل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به مردم، گفت: همه بخش‌های خصوصی برای این مهم به کار دعوت شده‌اند و سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها ورود خواهند کرد.

رییس جمهور همچنین به طرح وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار شدن کارمندان دولت اشاره کرد و گفت: کارمندان از روز اول استخدام با اختصاص بخش کمی از حقوق خود تا ۱۰ سال پس از استخدام، صاحب منزل خواهند شد و مراحل آماده‌سازی و تکمیل این طرح در دست بررسی است تا جوانان در ابتدای شروع کار خود دغدغه مسکن نداشته باشند.

روحانی ادامه داد: تا پایان سال طرح‌های مهمی از جمله بخش اول آزاد راه تهران - شمال در تابستان افتتاح می شود که این طرح بسیار مهم با پیگیری مستمر به ثمر خواهد رسید تا امید و نشاط به مردم داده شود.

رییس جمهور با اشاره به ترافیک‌های سنگین جاده ای شمال کشور در ایام تعطیلات افزود: پس از افتتاح راه آهن تهران به رشت ، مسافرانی که از این مسیر ریلی برای سفر به شمال استفاده کرده اند از مسیر جذاب و بدون ترافیک لذت برده  و صرفه جویی ارزشمندی نیز در مصرف سوخت انجام شد.