:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت:

بخش تولید سهم خود را از بانک‌ها نگرفت

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تأمین مالی شرکت‌های بزرگ تولیدی نباید فقط به سیستم بانکی اتکا کرد، البته بخش تولید سهم خود را از منابع بانکی دریافت نکرده است.
کد خبر: ۱۳۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
اقتصادگردان- به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه‌ای شرکت‌های تولیدی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ازهمه ظرفیت قانونی برای این امر استفاده می‌کنیم.

وی افزود: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ قانون بودجه و سایر منابعی که برای تولید در نظر گرفته شده برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام به کار گرفته می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: البته روند تسهیلات به بخش تولید در سال گذشته روند نزولی داشته است و بخش تولید سهم خود را از منابع بانکی دریافت نکرده است.

وی تصریح کرد: در قانون مصوب بودجه (تبصره ۱۸) نیز اعدادی که صندوق توسعه ملی و بانک‌ها قرار بود از این محل برای تولید پرداخت کنند نیز با سهم خیلی پایینی در حال اجرایی شدن است.

زرندی گفت: شرکت‌های بزرگ باید به طرف ابزارهای جدید تأمین مالی سوق پیدا کنند و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بازار سرمایه می‌تواند برای شرکت‌های بزرگ راهگشا باشد و ما تلاش می‌کنیم شرکت‌های بزرگ را با این مسیر آشنا کنیم.