:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

خبر خوش بانک ملت درباره نرخ تسعیر ارز و افزایش سرمایه

یک مقام مسئول در بانک ملت از آماده کردن گزارش عملکرد ۱۲ ماهه گذشته با نرخ تسعیر ارز ۷۵۰۰ تومانی و برنامه افزایش سرمایه از محل سود تسعیر ارز خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
اقتصاد گردان - یک مقام مسئول در بانک ملت با اشاره به اینکه "وبملت" در حال آماده کردن گزارش عملکرد ۱۲ ماهه ۹۷ با نرخ تسعیر ارز ۷۵۰۰ تومانی است به همفکران گفت: بانک افزایش سرمایه از محل سود تسعیر ارز را در دستور کار دارد.

وی در خصوص نرخ نهایی تسعیر ارز بانک‌ها هم توضیح داد: به نظر می‌رسد ۷۵۰۰ تومان نرخ نهایی و مد نظر بانک مرکزی برای تسعیر ارز باشد که بانک ملت هم بر همین اساس نرخ را در صورت های مالی اعمال کرده است.البته هنوز معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تسعیر ارز تصویب نشده و در صورت  نهایی شدن این موضوع، بانک ملت تحولات مثبتی را پیش رو دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارز در دسترس بانک ملت رقم قابل توجهی است،گفت: بانک‌ها بطور جدی پیگیر معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از سود تسعیر ارز هستند با توجه به اینکه دولت در تلاش برای اصلاح نظام بانکی است، احتمالا جهت تقویت ساختار مالی و افزایش سرمایه آنها با این معافیت مالیاتی موافقت خواهد کرد. بانک ملت به دلیل تراز ارزی بالایی که دارد حتی در صورت عدم معافیت مالیاتی بطور قطع اقدام به افزایش سرمایه خواهد کرد اما سایر بانک ها در صورت لزوم پرداخت مالیات ممکن است دچار تردید یا تعلل در این خصوص شوند.

وی ادامه داد: بانک‌ها فعلا گزارش حسابرسی نشده را منتشر کردند و تا زمانی که ابلاغیه بانک مرکزی نباشد، حسابرس نرخ های تسعیر را نمی پذیرد. بانک ملت صورت های مالی سال قبل را در ۲۹ خرداد با نرخ تسعیر ۷۵۰۰ تومانی منتشر خواهد کرد و به احتمال ۹۰ درصد، بانک مرکزی با این نرخ موافقت کرده و ظرف یکی دو هفته پیش از انتشار گزارش‌های حسابرسی شده نرخ نهایی تسعیر را اعلام خواهد کرد.