طرح تحول از هفته پیش آغاز شده است که در این قالب، بعد از این پست بخش عمده خدمات خود را به صورت پروژهای و با مشارکت بخش خصوصی ارائه میدهد. بر این اساس، تأمین و ارائه زیرساختهای نرمافزاری انجام مکاتبات و ارتباطات شرکت ملی پست برعهده شرکت پیامرسان خصوصی و بازاریابی، تأمین مشتری و توسعه بازار کسب و کار بر عهده شرکت ملی پست است.
این اقدام در راستای سیاستهای توسعه سرویسهای پستی با مشارکت بخش خصوصی و پیادهسازی رویکرد پلتفرمی که فضایی برای همکاری با تولیدکنندهها و خدماتی در زمینه عرضه و جابجایی کالاها و خدماتشان فراهم کرده است، انجام میشود.
در معماری سکوی تجارت الکترونیک پست، بیش از ۷۰ سرویس متنوع پیشبینی شده و قرار است این سرویسها با همکاری بخش خصوصی و کسبوکارهای استارتآپی به تدریج اجرا و پیادهسازی شود که دعوت به همکاری در راهاندازی سامانه پیامرسانهای سازمانی، نخستین بخش از این اقدامات است. با اجرای طرح تحول دیجیتال و ایجاد سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ)، تمامی فعالیتهای پست از حالت فرایندی به پروژهای تغییر میکند.