:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

حاشیه‌های انتخابات اتاق

لابی ساختمان اتاق ایران روز نه چندان شلوغی را سپری می‌کرد و این نشان از این داشت که انتخابات رییس اتاق خیلی داغ و رقابتی نخواهد بود.
کد خبر: ۱۳۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
اقتصادگردان- با شروع مراسم و معرفی دو نامزد برای تصاحب صندلی ریاست اتاق، احتمال تک کاندیدا بودن این انتخابات، از همان ابتدا رد شد.
مراسم رای‌گیری، به صورت کاغذی انجام شد، اما شمارش آرا به صورت آنلاین و الکترونیکی در معرض نمایش قرار گرفت.

براساس آیین نامه انتخابات اتاق، یک رییس سنی برای اداره انتخابات و یک منشی و دو نفر ناظر انتخاب شدند.

علاء میرمحمدصادقی به عنوان رییس سنی ریاست جلسه را برعهده گرفت. طبق اعلام رییس سنی جلسه، تعداد ۴۵۱ تعرفه رأی توزیع شد؛ که نشان می‌داد تمامی نمایندگان در سالن برگزاری انتخابات حضور دارند.

نکته قابل توجه اما در انتخاب ناظرین این بود که انتخاب «محمدرضا فیاض» نماینده دولت به عنوان عضو ناظر بر انتخاب با اعتراض طیفی زیادی از فعالان بخش خصوصی، روبرو شد. برهمین اساس او، نتوانست به کار خود در این جایگاه ادامه دهد و «محسن چمن آرا و سید حسین معروف» از بخش خصوصی به عنوان ناظرین بر روند انتخابات و «شهلا عموری» به عنوان منشی انتخاب شدند.

شمارش آرا برای پست‌های ریاست اتاق نواب رییس، خزانه‌دار و منشی تا ساعت 1.30 به طول انجامید.

در طول مدت زمان رای‌گیری، برخی از اعضای هیات نمایندگان، مباحث یا بعضا اعتراضات خود را با صدای بلند بیان می‌کردند، البته به دلیل قطع شدن چند باره صدا در حین برگزاری مراسم، خبرنگاران خیلی در چند وچون روند انتخابات اتاق به صورت مستقیم و بعضا صحبت‌هایی که بین فعالان اقتصادی رد و بدل می‌شد، قرار نگرفتند.

پس از پایان یافتن انتخابات، چهره‌هایی از هیات نمایندگان، در لابی ساختمان اتاق ایران ایستاده و سرگرم گفت‌وگو بودند.