:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
حاجی دلیگانی در تذکری مطرح کرد

چرا گزارش کمیسیون عمران درباره سقوط هواپیمای تهران یاسوج منتشر نمی‌شود

نماینده شاهین شهر در مجلس با انتقاد از قرائت نشدن گزارش مربوط به سقوط هواپیمای تهران یاسوج گفت: مردم باید بدانند چه کسانی مانع قرائت نشدن این گزارش می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
اقتصادگردان- حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری اظهار کرد: در جلسه علنی امروز معاونت نظارت گزارشی از عملکرد نظارتی کمیسیون‌های تخصصی قرائت کرد. سوال این است که چرا به طور مثال گزارش کمیسیون عمران درباره سقوط هواپیمای تهران یاسوج بعد از گذشت یک و سال نیم هنوز منتشر نشده است.

وی افزود: این حق نمایندگان و مردم است که بدانند چه کسانی مقصر هستند و چرا نمی‌گذارد که شفاف سازی صورت گیرد چه کسانی پشت پرده هستند آیا هیئت رئیسه اجازه نمی‌دهد و یا این که دیگران این کار را انجام می‌دهند؟ گزارش کمیسیون عمران تهیه شده اما بعد از گذشت ماه‌ها هنوز منتشر نشده است.

نماینده شاهین شهر در تذکری دیگری اظهار کرد: در بخش دیگر معاونت نظارت به موضوع رعایت نشدن بسیاری از مهلت‌ها اشاره‌ای نشده است. طبق ماده ۲۳۴ باید گزارش‌های نظارتی ظرف ۱۰ روز تهیه شود اما بعضاً این کار تا سه ماه هم طول می‌کشد یا این که درباره تحقیق و تفحص‌ها دو هفته زمان است اما گزارش‌ها بیشتر به طول می‌انجامد.

وی به موضوع تذکرات کتبی نمایندگان اشاره و اظهار کرد: معاونت نظارت بررسی کند که کدام وزارتخانه و یا رئیس جمهور به تذکرات کتبی نمایندگان جواب داده است.

وی همچنین گفت: در جلسات مجلس رئیس مجلس یا رئیس جلسه دستوراتی را می‌دهد اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که بیشتر این دستورات اجرایی و عملیاتی نمی‌شود و هیچ کس پیگیری نمی‌کند؛ آنهم در شرایطی که بیش از ۲۰۰۰ کارمند در مجلس حضور دارد اما کسی درباره این دستورات رسیدگی‌ها را انجام نمی‌دهد.

عبدالرضا مصری رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: دستگاه‌های اجرایی طبق آئین نامه موظف نیستند که به صورت کتبی به تذکرات کتبی نمایندگان پاسخ دهند؛ البته که برخی از وزارتخانه‌ها این کار را انجام می‌دهند که جای تشکر دارد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: درباره سوال از وزرا هم اگر مهلت ۱۵ روزه رعایت نشد نمایندگان می‌توانند سوال را به هیئت رئیسه مستقیم ارجاع دهند.