:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

یاسوجی‌ها منتظر شنیدن سوت قطار نباشند!

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن «اقلید- یاسوج» با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است که به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۱۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
اقتصادگردان- "عزیزی فیلی" افزود: این پروژه ملی هم اکنون نیمه فعال است و با این روند اختصاص اعتبارات حالا حالاها بعید است که تا ۱۰ سال دیگر به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: اعتبار اولیه این پروژه ملی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون سالی ۱۵ یا ۲۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» هم اکنون به ۱۵ درصد نمی‌رسد.
فیلی تصریح کرد: پروژه ملی راه آهن «اقلید- یاسوج» نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.
وی اضافه کرد: حداقل سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه مهم و ارزشمند برای استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا بتوانیم ظرف پنج سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسانیم.
"عباس خطیبی"، مدیرکل وقت ساخت و توسعه راه آهن منطقه‌ای کشور هم در بازدید از پروژه راه آهن اقلید – یاسوج در روز ۱۷ شهریور سال ۹۴ زمان اتمام این پروژه را ۲۴ ماهه عنوان کرد و گفت: در صورتی که شرایط جوی مساعد باشد، عملیات اجرایی آن زودتر به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: طبق قانون باید تمام مراکز استان‌های کشور به خط ریلی مجهز شوند.
به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» به طول حدود ۱۴۵ کیلومتر از سال ۹۵ شروع شده است. این پروژه مهم و اساسی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و رشد وضعیت اقتصادی و گردشگری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد و مردم این استان محروم و توسعه نیافته بخصوص شهر یاسوج چند سال است که منتظر نگاه ملی و تدبیر مسئولان برای شنیدن سوت قطار هستند و مسئولان دولت تدبیر و امید می‌توانند با توجه ویژه به این پروژه مهم در استانی که با محرومیت مواجه است، یادگاری ماندگار بجای بگذارد.
این پروژه هفت ایستگاه و ۱۱ دستگاه تونل به طول ۲۰ کیلومتر، ۱۰ دهانه پل در قالب سه کیلومتر دارد.
در افق ۲۰۱۵ راه آهن «اقلید- یاسوج» جابجایی ۴ میلیون تن بار و ۴۰۰ هزار مسافر در نظر گرفته شده است.
با بهره برداری از راه آهن «اقلید- یاسوج» و متصل کردن این خط به راه آهن «شیراز – خوزستان» استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بست خط آهن شبکه ارتباطی خارج می‌شود.