:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی:

صندوق بیمه کشاورزی در توسعه کشاورزی نقش بسزایی داشته است

مهندس داور ماهی کار عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی گفت: در 86 سالی که از پیشینه تاریخی این بانک می گذرد، 8 بار نام و اساسنامه بانک کشاورزی تغییر داشته اما در این مدت دو مولفه «حمایت از کشاورزی» و «ارتقای درآمد فعالان تولید در بخش کشاورزی» ثابت و پایدار بوده است.
کد خبر: ۱۳۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی مهندس ماهی کار که صبح روز شنبه 25 خرداد در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه کشاورزی سخن می گفت، با اعلام مطلب فوق به ضرورت ها  و تاریخچه تأسیس صندوق بیمه کشاورزی و توسعه آن پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و افزود:بر اساس گزارش سازمان خوارو بار جهانی(FAO) راز موفقیت صندوق بیمه کشاورزی آن است که در دل بانک کشاورزی شکل گرفته است.
وی گفت: براساس بررسی های صورت گرفته از 41 نوع پدیده بلاخیز شناخته شده در جهان، 31 مورد از آن در ایران به عنوان کشور حادثه خیز قابل مشاهده است و در این مسیر اقدامات صندوق بیمه کشاورزی برای پوشش مسائل و معظلات بخش کشاورزی بسیار موثر بوده است.
مهندس ماهی کار با اشاره به مجموعه عملکرد صندوق بیمه کشاورزی گفت: اگرچه شروع کار در بخش بیمه کشاورزی با دو محصول پنبه و چغندر قند انجام شد، اما امروز با افتخار لازم است اعلام شود که صندوق بیمه کشاورزی توانسته است با 155 مورد بیمه ای و تحت پوشش قرار دادن 1.8 میلیون نفر بیمه گذار در توسعه کشاورزی نقش به سزایی ایفا کند.
وی با اشاره به اثرات اجتماعی و اقتصادی بیمه کشاورزی گفت: امنیت تولید و سرمایه گذاری، اعمال مدیریت ریسک، امکان استفاده از ابداعات و پیشرفت های علمی و فنی در مسیر افزایش بهره وری و بازده محصولات کشاورزی، افزایش اتکا به نفس و حفظ شأن و منزلت کشاورزان از اینکه اعانه بگیر دولت نشوند و حق خود را به هر میزان که متصوراست دریافت کنند بخشی از آثار فعالیت این نهاد مقدس است.