:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
همتي طي سفر به تبريز اعلام كرد:

رعایت قانون در نظام بانکی نباید مانع تسهیل خدمت رسانی شود

رئیس کل بانک مرکزی طی سفر به استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی بانکهای این استان حضور یافت و در بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف بانکها شرکت کرد.
کد خبر: ۱۳۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این جلسه که استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از نمایندگان استان در مجلس نیز حضور داشتند دکتر عبدالناصر همتی در ابتدای جلسه ضمن تشکر از حمیت و دقت مسئولان بانکهای مختلف در رعایت دقیق قوانین و مقرارت تصریح کرد: احتیاط در مسائل بانکی خوب و ضروری است اما مدیران و کارکنان بانکها باید با رعایت قوانین مربوطه، شرایط خدمات گرفتن مردم از نظام بانکی را سهل تر کنند و رعایت قانون منجر به سخت شدن خدمت گرفتن مردم از نظام بانکی نشود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره رونق و حمایت از تولید، از مسئولان بانکی آذربایجان شرقی خواست در اعطای تسهیلات به تولید کننده ها نهایت تلاش خود را به کار گیرند و فرآیندها بهبود یابند و زمینه روان سازی امور بانکی به صورت مشخص و ویژه برای تولید کنندگان استان فراهم شود.

رئیس شورای پول اعتبار از تلاش بعضی مدیران بانکی برای جذب سپرده با نرخ های بالا انتقاد کرد و مهمترین شاخص ارزیابی یک بانک را بهره وری و سوددهی بالا دانست.
 
 وی افزود: یکی از حمایت هایی که نظام بانکی می‌تواند از بخش تولید انجام دهد تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است؛ بانکها می توانند با اخذ سود، اصل سرمایه درگردش را تمدید کنند، در شرایط فعلی اقتصادی، بعضی از تولید کننده های ما برای انجام فعالیت های خود نیازمند سرمایه در گردش هستند.

در این جلسه، رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان آذربایجان شرقی و مديران بانك های مختلف نیز گزارشی از عملکرد بانکهای استان، حول موضوع حمایت از واحدهای تولیدی ارائه و پیشنهادات خود را مطرح کردند.