:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران خبر داد:

تدوین طرح اصلاحیه نرخ خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی

‌معاون سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران بیان کرد: برای سال جاری با توجه به افزایش قیمت‌ها، تعدیل نرخ‌ها کمی مسائل را جبران می‌کند اما باید مصوبه‌ای برای افزایش نرخ داشت و اصلاحیه‌ای در قیمت‌ها تهیه شده که به زودی به وزیر نیرو ارائه خواهیم کرد تا بتوانیم درصدی به نرخ‌های خرید برق نیروگاه‌های خورشیدی اضافه کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
اقتصادگردان- "محمدتقی زعفران‌چی زاده" امروز ۲۳ خردادماه در جشن کرامت آفتاب"بهره برداری از ۵۲۰ نیروگاه خورشیدی" خانواده مددجویان کمیته امداد استان کرمان در گلزار بردسیر اظهار کرد: این پروژه مقدس است زیرا استفاده از انرژی خورشیدی، جلوگیری از اسراف نعمات خداوندی است، آب و سوخت مصرف نکرده و آلایندگی ندارد که با درایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با اهداف عالیه کمک به جوامع کم برخوردار پیوند زده شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح هم اهداف کمیته امداد پیش برده شده و هم به توسعه نیروگاه‌های کوچک تجدیدپذیر کمک کرده که برنامه ریزی ما بوده و امداد به این حوزه رونق بخشیده است.

زعفران چی زاده تصریح کرد: با تمام قوت دنبال این هستیم در حد بضاعت مشکلات را حل کنیم و با پیگیری تغییر کاربری اراضی برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی، تلاش می‌کنیم این اراضی را از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف کنیم.

معاون سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران بیان کرد: برای سال جاری با توجه به افزایش قیمت‌ها، تعدیل نرخ‌ها کمی مسائل را جبران می‌کند اما باید مصوبه‌ای برای افزایش نرخ داشت و اصلاحیه‌ای در قیمت‌ها تهیه شده که به زودی به وزیر نیرو ارائه خواهیم کرد تا بتوانیم درصدی به نرخ‌های خرید برق نیروگاه‌های خورشیدی اضافه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از کمیسیون انرژی مجلس درخواست داریم در زمینه تأمین منابع مالی در راستای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سال جاری ما را یاری کنند.