:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳

بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز واگذار می‌شود

بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز به قیمت کل پایه ۱۰۹۶ میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار واگذار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
اقتصادگردان- در جلسه اخیر هیات واگذاری با عرضه باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های بزرگ بورسی شامل شرکت‌های پالایشگاه نفت لاوان، شیراز، اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز، بانک های تجارت، ملت و صادرات ایران و دو شرکت بیمه‌ای شامل بیمه البرز و بیمه اتکایی امین و همچنین هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و سایپا و نیز شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری پارس و سرمایه‌گذاری ملی ایران موافقت و مقرر شد سهام این شرکت‌ها به صورت بلوکی و یکجا مطابق مقررات به عموم متقاضیان واگذار شود.

بر این اساس، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز به قیمت کل پایه ۱۰۹۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۳۷ ریال به‌صورت نقد از طریق بورس اوراق بهادار واگذار می‌شود.

همچنین در این راستا بلوک ۲۰ درصدی سهام پالایش نفت شیراز به قیمت کل پایه ۷۲۹۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال و بلوک ۲۰ درصدی سهام پالایش نفت لاوان به قیمت کل پایه ۶۶۵۸ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۲۰ریال به‌صورت نقد از طریق فرابورس ایران واگذار می‌شود. این گزارش می‌افزاید: زمان قطعی عرضه سهام این سه شرکت طبق اطلاعیه بورس اوراق بهادار و فرابورس اعلام و مشخص خواهد شد.